-
Kompetens, utbildning och lärande i arbetsliv...
Häftad bok. Stockholm Publica. 1992. 144 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138922096
- Titel
- Kompetens, utbildning och lärande i arbetslivet [Elektronisk resurs] problem, begrepp och teoretiska perspektiv
- Författare
- Ellström, Per-Erik 1947- - Linköpings universitet Institutionen för Lärarutbildning - Linköpings universitet Filosofiska fakulteten
- Förlag
- Stockholm Publica
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Arbetets betydelse för individens möjligheter till lärande och personlig utveckling har under senare år ägnats ökad uppmärksamhet. Olika former av personalutbildning utgör en stor och växande andel av samhällets totala vuxenutbildning. En annan och minst lika viktig del av kompetensutvecklingen i arbetslivet är det lärande som sker i det dagliga arbetet. Samtidigt saknas i hög grad forskningsbaserad kunskap om dessa frågor. Inte minst finns ett behov av pedagogisk forskning och kunskapsuppbyggnad om utbildning och lärande i den "skola" som arbetslivet utgör. I denna bok behandlas bland annat följande frågor: • Vad avses med begrepp som yrkeskunnande, kompetens och kvalifikation? • Hur kan man beskriva och analysera kraven på yrkeskunnande i ett arbete? • Vilka samband finns mellan teknik, arbetsorganisation och krav på yrkeskunnande? • Vad är ett "lärande arbete" och en "lärande organisation"? • Hur skall man utforma arbeten och arbetsplatser för att möjliggöra ett kompetenshöjande lärande hos de anställda? • Vilka faktorer styr företags och myndigheters satsningar på personalutbildning och andra former för kompetensutveckling?
Stockholm Publica 9138922096 -
Kompetens, utbildning och lärande i arbetsliv...
Häftad bok. Stockholm Publica. 1992. 144 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138922096
- Titel
- Kompetens, utbildning och lärande i arbetslivet [Elektronisk resurs] problem, begrepp och teoretiska perspektiv
- Författare
- Ellström, Per-Erik 1947- - Linköpings universitet Institutionen för Lärarutbildning - Linköpings universitet Filosofiska fakulteten
- Förlag
- Stockholm Publica
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Arbetets betydelse för individens möjligheter till lärande och personlig utveckling har under senare år ägnats ökad uppmärksamhet. Olika former av personalutbildning utgör en stor och växande andel av samhällets totala vuxenutbildning. En annan och minst lika viktig del av kompetensutvecklingen i arbetslivet är det lärande som sker i det dagliga arbetet. Samtidigt saknas i hög grad forskningsbaserad kunskap om dessa frågor. Inte minst finns ett behov av pedagogisk forskning och kunskapsuppbyggnad om utbildning och lärande i den "skola" som arbetslivet utgör. I denna bok behandlas bland annat följande frågor: • Vad avses med begrepp som yrkeskunnande, kompetens och kvalifikation? • Hur kan man beskriva och analysera kraven på yrkeskunnande i ett arbete? • Vilka samband finns mellan teknik, arbetsorganisation och krav på yrkeskunnande? • Vad är ett "lärande arbete" och en "lärande organisation"? • Hur skall man utforma arbeten och arbetsplatser för att möjliggöra ett kompetenshöjande lärande hos de anställda? • Vilka faktorer styr företags och myndigheters satsningar på personalutbildning och andra former för kompetensutveckling?
Stockholm Publica 9138922096 -
Kompetens, utbildning och lärande i arbetsliv...
Häftad bok. Stockholm Publica. 2002. 144 sidor.
Gott skick. Gula överstryningar, några blyertsanteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138922096
- Titel
- Kompetens, utbildning och lärande i arbetslivet [Elektronisk resurs] problem, begrepp och teoretiska perspektiv
- Författare
- Ellström, Per-Erik 1947- - Linköpings universitet Institutionen för Lärarutbildning - Linköpings universitet Filosofiska fakulteten
- Förlag
- Stockholm Publica
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Arbetets betydelse för individens möjligheter till lärande och personlig utveckling har under senare år ägnats ökad uppmärksamhet. Olika former av personalutbildning utgör en stor och växande andel av samhällets totala vuxenutbildning. En annan och minst lika viktig del av kompetensutvecklingen i arbetslivet är det lärande som sker i det dagliga arbetet. Samtidigt saknas i hög grad forskningsbaserad kunskap om dessa frågor. Inte minst finns ett behov av pedagogisk forskning och kunskapsuppbyggnad om utbildning och lärande i den "skola" som arbetslivet utgör. I denna bok behandlas bland annat följande frågor: • Vad avses med begrepp som yrkeskunnande, kompetens och kvalifikation? • Hur kan man beskriva och analysera kraven på yrkeskunnande i ett arbete? • Vilka samband finns mellan teknik, arbetsorganisation och krav på yrkeskunnande? • Vad är ett "lärande arbete" och en "lärande organisation"? • Hur skall man utforma arbeten och arbetsplatser för att möjliggöra ett kompetenshöjande lärande hos de anställda? • Vilka faktorer styr företags och myndigheters satsningar på personalutbildning och andra former för kompetensutveckling?
Stockholm Publica 9138922096
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn