-
Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2015. 138 sidor.
Nyskick. Årligen genomförs offentliga upphandlingar till ett värde av 500-600 miljarder kronor. Alla upphandlingar ska följa lagen om offentlig upphandling (LOU), oavsett vilken typ av vara eller tjänst det rör sig om.
Läs mer
LOU bygger på idén att inköp kan läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111886
- Titel
- Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling
- Författare
- Furusten, Staffan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 138 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 196 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Årligen genomförs offentliga upphandlingar till ett värde av 500–600 miljarder kronor. Alla upphandlingar ska följa lagen om offentlig upphandling (LOU), oavsett vilken typ av vara eller tjänst det rör sig om.
Liber 1 9789147111886 -
Expertsamhällets organisering : okunskapens t...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 300 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144087085
- Titel
- Expertsamhällets organisering : okunskapens triumf?
- Författare
- Furusten, Staffan - Werr, Andreas - Alexius, Susanna - SSE Institute for Research
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi står mitt i framväxten av ett nytt expertsamhälle. Ett samhälle där organisationer blir allt mer beroende av externa experter för utvärdering, certifiering, rådgivning, kommunikation, rekrytering, investering, marknadsföring, inköp, utbildning, hållbar utveckling m.m. De nya experterna har dock otydliga kunskapsbaser, utbildning, erfarenheter och etiska riktlinjer. Det saknas även tydliga regler för auktorisation och strukturer för systematisk granskning.
Hur kan vi som köpare, medarbetare, chefer och medborgare lita på de nya experterna? I boken diskuteras hur expertis organiseras på samhällsnivå och på marknader, hur den leds i organisationer och hur individer bygger trovärdighet som experter. Två olika principer för att säkerställa expertis identifieras: (1) utvecklandet av generella och mätbara utvärderingssystem där endast de som uppfyller formella krav accepteras i expertrollen samt (2) utvecklandet av informella lokala system som bygger på förtroende. En tendens är att det informella och svårmätbara hamnar i skymundan till förmån för det synliga och mätbara. Vi diskuterar vilka konsekvenser detta får för expertkunskapen. Riskerar vi att gå miste om den vardagliga och erfarenhetsbaserade kunskapen, och därmed främja ”okunskap” i vår jakt på tydlig och objektiv expertis?
Med denna bok vill vi bidra till debatten om hur experter och expertis kan ledas och organiseras. Boken är intressant för medarbetare och ledare i kunskapsintensiva organisationer, samt för forskare, lärare och studenter på universitet och högskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144087085 -
Expertsamhällets organisering : okunskapens t...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första upplagan,, andra tryckningen uppl. 2014. 300 sidor.
Nyskick. 22,3 x 15,5 cm. 448 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144087085
- Titel
- Expertsamhällets organisering : okunskapens triumf?
- Författare
- Furusten, Staffan - Werr, Andreas - Alexius, Susanna - SSE Institute for Research
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi står mitt i framväxten av ett nytt expertsamhälle. Ett samhälle där organisationer blir allt mer beroende av externa experter för utvärdering, certifiering, rådgivning, kommunikation, rekrytering, investering, marknadsföring, inköp, utbildning, hållbar utveckling m.m. De nya experterna har dock otydliga kunskapsbaser, utbildning, erfarenheter och etiska riktlinjer. Det saknas även tydliga regler för auktorisation och strukturer för systematisk granskning.
Hur kan vi som köpare, medarbetare, chefer och medborgare lita på de nya experterna? I boken diskuteras hur expertis organiseras på samhällsnivå och på marknader, hur den leds i organisationer och hur individer bygger trovärdighet som experter. Två olika principer för att säkerställa expertis identifieras: (1) utvecklandet av generella och mätbara utvärderingssystem där endast de som uppfyller formella krav accepteras i expertrollen samt (2) utvecklandet av informella lokala system som bygger på förtroende. En tendens är att det informella och svårmätbara hamnar i skymundan till förmån för det synliga och mätbara. Vi diskuterar vilka konsekvenser detta får för expertkunskapen. Riskerar vi att gå miste om den vardagliga och erfarenhetsbaserade kunskapen, och därmed främja ”okunskap” i vår jakt på tydlig och objektiv expertis?
Med denna bok vill vi bidra till debatten om hur experter och expertis kan ledas och organiseras. Boken är intressant för medarbetare och ledare i kunskapsintensiva organisationer, samt för forskare, lärare och studenter på universitet och högskola.
Studentlitteratur AB Första upplagan,, andra tryckningen 9789144087085 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147087778
- Titel
- Den institutionella omvärlden
- Författare
- Furusten, Staffan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 261 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken förklarar vad den institutionella omvärlden består av och på vilka sätt enskilda organisationer påverkas. Ledare styr inte själva fullt ut över inriktningen på och tidpunkten för sina beslut, vare sig de är medvetna om det eller inte. Deras handlingsramar begränsas av institutionella betingelser i deras omvärld – vad som är tekniskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt möjligt i olika sammanhang. Det betyder att organisationer och deras ledare inte kan isoleras från vad som pågår runt omkring dem.
Med en bättre förståelse för deras omvärld – och hur detta påverkar hur de tänker, vad de gör och varför de gör det – får beslutsfattare också bättre möjligheter att fatta mer övervägda beslut.
Boken kan ses som en introduktion till institutionell organisationsanalys och är lämplig både för undervisning på universitet och högskolor och som facklitteratur för beslutsfattare.
Om författarna
Staffan Furusten är docent i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är också forskningsledare och biträdande föreståndare vid Score (Stockholm Center for Organizational Research).
Liber 1 9789147087778 -
God managementkonsultation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 250 sidor.
Mycket gott skick. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024118
- Titel
- God managementkonsultation
- Författare
- Staffan Furusten
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 349 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknaden för managementkonsultation har ökat anmärkningsvärt under det senaste decenniet. Uppenbart är att managementrelaterat arbete ofta utförs av personer som inte är anställda i de organisationer som betalar för arbetet. Vi vet emellertid ganska lite om vad denna utveckling betyder för organisationer. Vad är det för tjänster de köper och hur kan de veta vad de får? På managementkonsultområdet finns inget system av professionella som övervakar vilka som har tillträde till yrket och vilka som står utanför.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144024118 -
Expertsamhällets organisering : okunskapens t...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 300 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Om boken: Vi står mitt i framväxten av ett nytt expertsamhälle. Ett samhälle där organisationer blir allt mer beroende av externa experter för utvärdering, certifiering, rådgivning, kommunikation, rekrytering, investering, marknadsföring, läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144087085
- Titel
- Expertsamhällets organisering : okunskapens triumf?
- Författare
- Furusten, Staffan - Werr, Andreas - Alexius, Susanna - SSE Institute for Research
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi står mitt i framväxten av ett nytt expertsamhälle. Ett samhälle där organisationer blir allt mer beroende av externa experter för utvärdering, certifiering, rådgivning, kommunikation, rekrytering, investering, marknadsföring, inköp, utbildning, hållbar utveckling m.m. De nya experterna har dock otydliga kunskapsbaser, utbildning, erfarenheter och etiska riktlinjer. Det saknas även tydliga regler för auktorisation och strukturer för systematisk granskning.
Hur kan vi som köpare, medarbetare, chefer och medborgare lita på de nya experterna? I boken diskuteras hur expertis organiseras på samhällsnivå och på marknader, hur den leds i organisationer och hur individer bygger trovärdighet som experter. Två olika principer för att säkerställa expertis identifieras: (1) utvecklandet av generella och mätbara utvärderingssystem där endast de som uppfyller formella krav accepteras i expertrollen samt (2) utvecklandet av informella lokala system som bygger på förtroende. En tendens är att det informella och svårmätbara hamnar i skymundan till förmån för det synliga och mätbara. Vi diskuterar vilka konsekvenser detta får för expertkunskapen. Riskerar vi att gå miste om den vardagliga och erfarenhetsbaserade kunskapen, och därmed främja ”okunskap” i vår jakt på tydlig och objektiv expertis?
Med denna bok vill vi bidra till debatten om hur experter och expertis kan ledas och organiseras. Boken är intressant för medarbetare och ledare i kunskapsintensiva organisationer, samt för forskare, lärare och studenter på universitet och högskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144087085 -
Den populära managementkulturen : om produkti...
Inbunden bok. Stockholm : Nerenius & Santérus. 1996. 252 sidor.
Gott skick. I bokens första hälft finns ett tiotal överstrykningar med märkpenna, F.ö. mycket gott skick. -- I sin bok ”Den populära management – kulturen”* skriver Staffan Furusten, doktor i företagsekonomi, Handelshögskolan i Stockholm om USA- inspirerad uppbyggel läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188384934
- Titel
- Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "kunskap" om företagsledning
- Författare
- Furusten, Staffan
- Förlag
- Stockholm : Nerenius & Santérus
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : Nerenius & Santérus 9188384934 -
Den hållbara svenska modellen : innovationskr...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2012. 283 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186949181
- Titel
- Den hållbara svenska modellen : innovationskraft, förnyelse och effektivitet
- Författare
- Andersson-Skog, Lena
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 283 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 147 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska modellen lever - trots stora omvälvningar, kriser och strukturomvandlingar. Här skildras hur arbetsorganisation, effektivitet i svensk industri och olika innovationssystem har utvecklats inom ramen för en övergripande svensk modell under efterkrigstidens alltmer globaliserade värld.
Genom att belysa historiens roll lyfts centrala framtidsfrågor fram, som vilken roll bland annat management och kringliggande institutionella faktorer kan spela för innovationspotentialen i svenskt näringsliv framöver. Den svenska modellen i en vidare tolkning har uppvisat en stor överlevnadsförmåga, men frågan om innovationer förblir central för dess framtid.
Författarna, samtliga forskare inom ekonomisk historia och företagsekonomi, vidgar perspektivet på den svenska modellen till att omfatta fler aspekter av samhällsomvandlingen och förklarar därigenom modellens framgångssaga.
Redaktörer är Lars Magnusson och Jan Ottosson. Övriga författare: Lena Andersson-Skog, Göran Brulin, Hans De Geer, Eskil Ekstedt, Per-Erik Ellström, Staffan Furusten, Roger Henning, Maths Isacson, Mats Larsson, Jan Löwstedt, Sofia Murhem, Tom Petersson, Svante Schriber, Lennart Svensson, Fredrik Tell.
SNS Förlag 1 9789186949181 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780415212199
- Titel
- Popular management books : how they are made and what they mean for organisations
- Författare
- Furusten, Staffan
- Förlag
- London : Routledge
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
- Baksidestext
- Bibliography
Includes index
9780415212199 -
God managementkonsultation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första uppl. 2003. 250 s. Häftad. 22,5x15,5cm. 360 gram.
Mycket gott skick. Marknaden för managementkonsultation har ökat anmärkningsvärt under det senaste decenniet. Uppenbart är att managementrelaterat arbete ofta utförs av personer som inte är anställda i de organisationer som betalar för arbetet. Vi vet emellertid ganska lit läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024118
- Titel
- God managementkonsultation
- Författare
- Staffan Furusten
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 349 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknaden för managementkonsultation har ökat anmärkningsvärt under det senaste decenniet. Uppenbart är att managementrelaterat arbete ofta utförs av personer som inte är anställda i de organisationer som betalar för arbetet. Vi vet emellertid ganska lite om vad denna utveckling betyder för organisationer. Vad är det för tjänster de köper och hur kan de veta vad de får? På managementkonsultområdet finns inget system av professionella som övervakar vilka som har tillträde till yrket och vilka som står utanför.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144024118
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn