-
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997. 83 sidor.
Hyggligt skick. Finns överstruken namnteckning på inre pärms insida samt en del markeringar med gul överstrykningspenna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. HLS Förlag . Andra tryckningen uppl. 1998. 83 sidor.
Nära nyskick. Om barnsyn, kunskapssyn och ett förändrat förhållningssätt till förskolans arbete, diskreta blyertsunderstrykningar finns på några sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
HLS Förlag Andra tryckningen 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997. 83 sidor.
Nära nyskick. Bara bläddrad i, bortsuddad signatur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997. 83 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176564141
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9789176564141 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997. 83 sidor.
Gott skick. litet namn i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation?
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 1997. 83 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564142
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9176564142 -
Varför pedagogisk dokumentation? – Om barnsyn...
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 2011. 83 sidor.
Nära nyskick. 1 uppl. och tolfte tryckningen. Ser ut som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176564141
- Titel
- Varför pedagogisk dokumentation?
- Författare
- H Lenz Taguchi
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 243 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är pedagogisk dokumentation? Varför ska lärare ägna sig åt det? Hur kan lärare använda sig av dokumentationen? Pedagogisk dokumentation förknippas ofta med bilder uppsatta på väggar. I den här boken beskrivs dokumentation som ett värdefullt arbetsverktyg.
Bakgrunden till detta synsätt bygger på trettioåriga erfarenheter i den norditalienska staden Reggio Emilias kommunala barnomsorg. Pedagogisk dokumentation är ett verktyg som kan förändra såväl det pedagogiska förhållningssättet som den pedagogiska praktiken. Dokumentationen kan användas som underlag för fortbildning, arbetsutveckling, föräldrasamarbete och utvärdering. Författaren förespråkar ett konstruktionistiskt synsätt på kunskap och makt där allt är föränderligt och vi alla är delaktiga i all förändring till skillnad från det programtänkande som utmärker svensk förskoletradition. En pedagogisk dokumentation lyfter fram barnet och pedagogiken som medkonstruktörer av kultur och kunskap.
Författarpresentation
Hillevi Lenz Taguchi är utredningssociolog och doktorand i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.
Stockholms Universitets förlag 1 9789176564141
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn