-
Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 312 sidor.
Gott skick. Namnad. Innehåller en de understrykningar i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144024745
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
Studentlitteratur AB 1 9789144024745 -
Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 312 sidor.
Mycket gott skick. Spår av hantering på pärmen. Invändigt finns ett fåtal sidor med understrykning/markering i grönt. I övrigt i utmärkt skick invändigt.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och ka läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144024745
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
Studentlitteratur AB 1 9789144024745 -
Dyslexi – en diagnos på gott och ont : barn,...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2003. Limhäftad/Paperback. Främre omslaget med några kraftigare, diagonala veck i nedre hörnet, vilket även lätt fortplantat sig ca 70 sidor in inlagan. I övrigt ett fräscht exemplar i mycket gott skick, och inlagan utan anteckningar el läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024746
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
9144024746 -
Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn,...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2003. 312 sidor.
Mycket gott skick. Limmat mjukband. Hörnen obetydligt kantstötta. Ryggen något blekt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024746
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
Studentlitteratur 1 9144024746 -
Dyslexi - En diagnos på gott och ont : Barn,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 312 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144024745
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
Studentlitteratur AB 9789144024745 -
Dyslexi - en diagnos på gott och ont .Barn, f...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2003. 312 sidor.
Nyskick. Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024746
- Titel
- Dyslexi - en diagnos på gott och ont : Barn, föräldrar och lärare berättar
- Författare
- Karin Zetterqvist Nelson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 441 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tänker barn som fått en dyslexidiagnos om sig själva? Vilken betydelse får diagnosen för deras identitetsskapande? Den här boken handlar om diagnostisering av dyslexi sett utifrån tre olika perspektiv: de diagnostiserade barnen själva, deras föräldrar och deras lärare. Boken problematiserar frågan om diagnosens befriande respektive stigmatiserande effekter och visar att svaret på frågan inte är entydigt. Barnen uppvisar en rad olika förhållningssätt till diagnosen som dels handlar om hur de använder diagnostiska termer när de berättar om sig själva, dels om hur de pratar om sitt läsande och skrivande. Föräldrarna använder diagnosen för att tolka och sätta ord på den känsla av misslyckande som många upplevt när barnen inte lärt sig läsa och skriva. Diagnosen används inte av föräldrarna för att avsäga sig ansvar för barnets svårigheter utan för att tydliggöra det ansvar man axlat som förälder. Lärarna visar utifrån sitt perspektiv hur diagnosen kan ges en rad olika betydelser och funktioner i skolsammanhang, i för dem både positiv och negativ mening.
Boken vänder sig till både studenter och professionella inom utbildningsområdet, men den är också angelägen för yrkesgrupper som psykologer och socionomer.
Studentlitteratur 9144024746
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn