Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789139104247

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Praktisk marknadsrätt

Praktisk marknadsrätt

Inbundna böcker. Norstedts Juridik AB. 7 uppl. 2003. 736 sidor.

Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter:
– Hantering av personuppgifter enligt PUL
– Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen
– Regler för det s.k. NIX-registret
– Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam
– Den nya distansavtalslagen
Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet
– Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor.

Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.

Förlagsfakta

ISBN
9789139104247
Titel
Praktisk marknadsrätt
Författare
Norstedts Juridik
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2003
Omfång
736 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
1459 g
Språk
Svenska