Praktisk marknadsrätt
Inbundna böcker. Norstedts Juridik AB. 7 uppl. 2003. 736 sidor.
Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter:
– Hantering av personuppgifter enligt PUL
– Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen
– Regler för det s.k. NIX-registret
– Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam
– Den nya distansavtalslagen
Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet
– Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor.
Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789139104247
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Norstedts Juridik
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 736 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1459 g
- Språk
- Svenska