Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
50 år med svensk reklam

50 år med svensk reklam

Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1999. 208 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Presentskick. Lite gulnad på skyddsomslaget.

Det har hänt mycket med svensk reklam sedan 1949. Från att vara en liten rörelse med ett fåtal kreatörer har branschen exploderat till en industri runt millennieskiftet. Boken 50 år med svensk reklam sammanfattar utvecklingen och berättar parallellt historien om branschtidningen Resumé som haft många ansikten och roller under de 50 åren. Författaren Hans Wigstrand och art directorn Jan Reinerstam beskriver hur reklamen speglat sin tid och dess värderingar.
Ett viktigt syfte med boken är att sätta reklamen i historiens ljus, eftersom reklam normalt inte lever lika länge som konst, böcker eller musik. Men med boken får läsaren en bild av svensk reklams utveckling och hur den satt sina spår bland både branschfolk och allmänhet. I boken möter läsaren de personligheter som kommit med de nya idéerna, vågat gå mot strömmen och ofta också upprört en och annan person på vägen.

Författaren Hans Wigstrand var anställd på Resumé 1985-1990. Sedan dess har han skrivit böcker och artiklar för ett antal olika uppdragsgivare. Boken gavs ut i samband med Resumés 50-års jubileum 1999.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9188595471
Titel
50 år med svensk reklam
Författare
Wigstrand, Hans, 1949-
Förlag
Ekerlids
Utgivningsår
1999
Omfång
208 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
260 x 329 mm Ryggbredd 23 mm
Vikt
1631 g
Språk
Svenska
Baksidestext

Ytterligare författare: Wigstrand, Hans, 1949-