Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen

Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen

Inbunden bok Bokförlaget Atlas. 1 uppl. 2015. 229 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ett hundöra på uppslagsidan

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173894814
Titel
Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen
Författare
Ulrika Kärnborg
Förlag
Bokförlaget Atlas
Utgivningsår
2015
Omfång
229 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
125 x 185 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
352 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Reporterjobbet är inte något framtidsyrke, det vet alla vid det här laget. Men de kraftigt förändrade förutsättningarna för journalisterna är mer än en branschfråga. Vad betyder utvecklingen mot färre tidningar, bantade redaktioner och suget efter »klickmonster« för demokratin och samhällsutvecklingen? Klickokratin är boken som sammanfattar journalistikens kris och sätter den i ett historiskt perspektiv. Ulrika Kärnborg, själv med mångårig erfarenhet från några av Sveriges största dagstidningar, har träffat såväl mediechefer som forskare och verksamma journalister. Hur ser de på frågan om vad som kommer efter krisen? Klickokratin är en underhållande och lättillgänglig introduktion till en avgörande samhällsfråga.