Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Rörelseaktivitet - lek & lärande för utveckling av individ och grupp

Rörelseaktivitet - lek & lärande för utveckling av individ och grupp

Häftad bok. SISU Idrottsböcker. 1:a uppl. 2006. 99 sidor.

Nära nyskick. Om rörelseaktiviteter under skoldagen - funderingar - förklaringar - fördjupningar - frågor och svar. Arbetsglädje och kreativitet. Leken och glädjens betydelse. Hel och ren bok med obruten rygg.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789185433100
Titel
Rörelseaktivitet - lek och lärande för utveckling av individ och grupp
Författare
Susanne Wolmesjö
Förlag
SISU Idrottsböcker
Utgivningsår
2006
Omfång
99 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 238 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
245 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Fysisk aktivitet har visat sig ha stor betydelse för effektiv inlärning och skapande. Arbetsdagen och lektionen borde vara upplagd så att aktivitetslust lockas fram, tas till vara eller kanaliseras. Den bästa inlärningseffekten skapas då hela kroppen och alla sinnen är med, att känna rörelselust och rörelseglädje befrämjar all inlärning.

Behovet av lek och rörelse är livslångt och en viktig förutsättning för lärande och arbetsmiljön. Vi har kropp som är byggd för rörelse och lek. Både på arbetsplatsen och skolan är det viktigt att vi leker för att fungera och må bra.


I boken Rörelseaktivitet inleder författaren Susanne Wolmesjö med tankar och teorier om rörelse, lek och dess påverkan på lärande och arbetsmiljö på grupp och individnivå. Därefter handlar boken framför allt om en undersökning om vad upplevelser av rörelseaktiviteter som inslag i skolvardagen och klassrumsundervisningen kan betyda för elever, lärare och deras lär- och arbetsmiljö. Innehållet kan dock även anpassas till andra situationer och arbetsmiljöer.