Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk

Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 240 sidor.

Nära nyskick. Liber Ekonomi. 1 uppl. 1998. 240 s. Häftad. 386 gram. Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147040100
Titel
Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk
Författare
Hertz, Susanne
Förlag
Liber
Utgivningsår
1998
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
386 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering med tyngdpunkt på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga affärsrelationer utvecklas? Hur kan man skapa kunskap och resurser och hur undviker man ett alltför stort risktagande?

Läs mer
Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering.
Tyngdpunkten ligger på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga relationer utvecklas med kunder, leverantörer, distributörer och samarbetspartners? Hur kan man skapa kunskap och resurser och undvika ett alltför stort risktagande?
Boken tar upp ett antal olika val som företag måste göra vid en internationaliseringsprocess:
- kunder och kundprioriteringar
- produkt och servicekoncept
- geografiska områden
- utlandsrepresentation och distributionskanaler
- inköp och tillverkning
- logistik
Boken är lämplig som kurslitteratur vid kurser om mindre företags internationalisering och vänder sig också till personer inom små och medelstora företag och andra personer inom näringsliv och förvaltning som arbetar med företags internationalisering.
Författarna är verksamma som lärare och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm.