Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Kan en värdegrund skapa framgång?

Kan en värdegrund skapa framgång?

Häftade böcker. Studentlitteratur. 1 uppl. 2012. 259 sidor.

Lönar det sig att arbeta med att utveckla företagskulturen? Blir kunderna nöjdare om företaget har en värdegrund? Förbättras arbetstillfredsställelsen av att anställda diskuterar värderingar? Märks etiska policyer i förbättrad kvalitet av varor och tjänster? Ökar produktiviteten? I denna bok besvaras dessa frågor utifrån modern forskning. Här redogörs också för vilka egenskaper en värdegrund ska ha för att bidra till förbättrade prestationer. Och hur en värdegrund ska införlivas i verksamheten för att den ska ge önskad effekt. Dessutom redogörs för hur man kan sammanlänka kvalitetsarbete med värdegrundsarbete, liksom hur man kan öka effekten av belöningssystem genom att utgå från värdegrunden. Även betydelsen av att formulera tydliga verksamhetsmål utifrån styrande grundvärden diskuteras, liksom hur man skapar en inspirerande vision för verksamheten. I bokens avslutande del beskrivs i detalj hur man gör för att lägga en värdegrund som fungerar i praktiken.

Förlagsfakta

ISBN
9789144075723
Titel
Kan en värdegrund skapa framgång?
Författare
Philipson, Sten
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2012
Omfång
259 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
517 g
Språk
Svenska