Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Ord och uttryck i språkundervisningen

Ord och uttryck i språkundervisningen

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2022. 134 sidor.

Nyskick. Oläst.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144139470
Titel
Ord och uttryck i språkundervisningen
Författare
Snoder, Per
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2022
Omfång
134 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
250 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Under senare år har forskning om ordinlärning i ett andra eller främmande språk (L2) utvecklats markant. Förklaringen till detta är att ordförrådet har visat sig ha en avgörande betydelse för språkfärdigheten. Samtidigt finns det ännu många obesvarade frågor. För hur många gånger behöver en inlärare egentligen möta ett okänt ord för att lära sig det? Och varför är vanliga, fasta ordkombinationer på målspråket i regel så svåra att använda korrekt?

I den här boken sammanfattas den kunskap som forskningen genererat. Författaren beskriver ordinlärningens viktiga roll för språkinlärning och språkfärdighet i ett L2 och introducerar nyckelbegrepp inom området. Här presenteras även praktiska klassrumsövningar som enligt teori och forskning har stor potential att främja ordinlärningen hos eleverna.

Ord och uttryck i språkundervisningen vänder sig till ämneslärarstudenter och ämneslärare i engelska, men även till lärare i moderna språk samt master- och forskarstudenter.

”Boken ger språklärare värdefulla insikter baserade på aktuell forskning, och beskriver hur resultaten kan omsättas i en undervisning som gynnar elevernas ordförrådsutveckling.”

Christina Lindqvist, professor i franska med inriktning mot språkvetenskap och lärande vid Göteborgs universitet