Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Medlöparna : en berättelse om Europas glömska

Medlöparna : en berättelse om Europas glömska

Inbunden bok.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Originalets titel.[Les amnésiques. Översättning av Jan Stolpe. Stockholm: Bonniers, Förlagsband med skyddsomslag, 378 [2] s.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147127719
Titel
Barns digitala aktiviteter : samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan
Författare
Nilsen, Malin
Förlag
Liber
Utgivningsår
2020
Omfång
184 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
Vikt
246 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?

Läs mer
Digitala teknologier har på kort tid förändrat hur vi kommunicerar, interagerar och konsumerar medieinnehåll. Den här boken ger forskningsförankrad kunskap om barns användning av digital teknologi och vad man som förskollärare behöver känna till för att genomföra undervisning som bidrar till barns utveckling, lek och lärande. Med konkreta exempel från förskolans vardag ligger fokus på att främja ett dynamiskt och stöttande samspel mellan barn, lärare och teknologi, vilket är en avgörande aspekt såväl för lärande som för digital kompetens. Ett avslutande kapitel handlar om digital lek och hur barns lek har förändrats i den digitala tidsåldern.
Barns digitala aktiviteter riktar sig i första hand till förskollärarstudenter, förskollärare och rektorer i förskolan, men även till andra personer som är intresserade av forskningsbaserad kunskap om barn och digitala teknologier.

Om författarna
Malin Nilsen är lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och har även mångårig erfarenhet av arbete som förskollärare.

"Barns digitala aktiviteter är en mycket värdefull bok om digital teknologi, samspel, språk och kommunikation, delaktighet och inflytande m.m." /BTJ-häftet nr 13, 2020. Lektör Gunilla Essén