Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Sensorik och marknadsföring

Sensorik och marknadsföring

Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2014. 261 sidor.

Nyskick. Mycket välhållet exemplar, i nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144079042
Titel
Sensorik och marknadsföring
Författare
Mossberg, Lena
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2014
Omfång
261 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
388 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen med ytterligare perspektiv på produktutveckling, kvalitetsutvärdering och kundbeteende.
Författarna till boken utgår från FAMM-modellens fem aspekter – rummet, mötet, produkten, styrsystemet och atmosfären – och beskriver hur dessa påverkar våra sinnen och därmed helheten i måltidsupplevelsen. Även vikten av språket tas upp och olika redskap skildras med vars hjälp man kan hitta ord som beskriver upplevelsen av exempelvis en dryck, något man sedan kan använda i marknadsföringen.
Boken har fokus på mat och måltider men exempel ges även från andra näringar. För att förstå hur både sensorik och marknadsföring kan tillämpas ges ett praktiskt exempel där läsaren får följa tre vänner som köpt en restaurang.
Boken vänder sig till studenter i grundläggande kurser i sensorik och i kurser som fokuserar på måltidskunskap, kostvetenskap, ekonomi- och restaurangmanagement vid universitet och högskola. Den är också intressant för verksamma inom livsmedelshandeln, livsmedelsindustrin, restaurangnäringen och annan måltidsverksamhet.

Årets marknadsföringsbok 2014
Sensorik och marknadsföring har 2014 tilldelats Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.
I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.

Motivering årets marknadsföringsbok 2014