Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning

Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning

Häftad bok. Bonniers / Bonnier Utbildning. 1 uppl. 2010. 206 sidor.

Nyskick. Bonniers, 2010. Limhäftad. Originalutgåva: första upplagans första tryckning. Oläst. Nyskick!

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789162299866
Titel
Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning
Författare
Marie-Louise Kjellström
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsår
2010
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
Vikt
399 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.

Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.