Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bra matematik för alla - Nödvändig för elever med inlärningssvårigheter

Bra matematik för alla - Nödvändig för elever med inlärningssvårigheter

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 240 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144024028
Titel
Bra matematik för alla - Nödvändig för elever med inlärningssvårigheter
Författare
Malmer, Gudrun
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2002
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
340 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Författaren ger i denna bok – nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga – beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder – att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande.

Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.