Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Medierelationer : så påverkar du mediebilden

Medierelationer : så påverkar du mediebilden

Förlagsny häftad bok. Morfem. 1 uppl. 2023. 182 sidor.

Vad krävs för att nå ut i media? Den frågan ställer sig många politiker, företag och organisationer som vill nå ut med ett budskap, stärka sitt varumärke, sälja en produkt eller påverka opinionen. Medierelationer är en handbok för pressekreterare, kommunikatörer, talespersoner, experter, vd:ar och alla andra som vill synas i media. Den är skriven av Håkan Lind och Cherine Khalil som under två decennier arbetat med medierelationer för partiledare, ministrar, politiska partier, organisationer, myndigheter och företag. Här delar de med sig av sina erfarenheter och ger råd, tips och exempel på hur man organiserar arbetet och skapar effektiva vardagsrutiner för att sälja in nyheter, skriva pressmeddelanden, förbereda intervjuer, ta fram talepunkter, arrangera presskonferenser, skriva debattartiklar, få spridning i sociala medier, hantera kriser, sätta mål för sitt mediegenomslag och mycket mer. I boken finns också intervjuer som författarna gjort med andra erfarna pressekreterare samt journalister och chefer om vad de anser krävs för att man ska vara en bra pressekreterare.

Direkt från förlaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188419378
Titel
Medierelationer : så påverkar du mediebilden
Författare
Lind, Håkan
Förlag
Morfem
Utgivningsår
2023
Omfång
182 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
150 x 225 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
354 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad krävs för att nå ut i media? Den frågan ställer sig många politiker, företag och organisationer som vill nå ut med ett budskap, stärka sitt varumärke, sälja en produkt eller påverka opinionen. Medierelationer är en handbok för pressekreterare, kommunikatörer, talespersoner, experter, vd:ar och alla andra som vill synas i media. Den är skriven av Håkan Lind och Cherine Khalil som under två decennier arbetat med medierelationer för partiledare, ministrar, politiska partier, organisationer, myndigheter och företag. Här delar de med sig av sina erfarenheter och ger råd, tips och exempel på hur man organiserar arbetet och skapar effektiva vardagsrutiner för att sälja in nyheter, skriva pressmeddelanden, förbereda intervjuer, ta fram talepunkter, arrangera presskonferenser, skriva debattartiklar, få spridning i sociala medier, hantera kriser, sätta mål för sitt mediegenomslag och mycket mer. I boken finns också intervjuer som författarna gjort med andra erfarna pressekreterare samt journalister och chefer om vad de anser krävs för att man ska vara en bra pressekreterare.