Konsten att övertyga andra och få som du vill
Inbunden bok. Damm förlag. 1 uppl. 2005. 237 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Skyddsomslaget har en mindre reva. Inlagan är perfekt ///Förlagets beskrivning: Proffsknepen som får andra att säja ja! Du har en idé. Det är världens bästa idé och du vet precis hur den ska genomföras. Viljan och entusiasmen finns där redan - nu handlar det om att fa andra med på noterna. Konsten att övertyga andra och få som du vill ger dig unika redskap för att framgångsrikt presentera och nå fram med ett budskap. Författaren Juliet Erickson är internationellt erkänd kommunikationskonsult med företag som IBM, Coca-Cola och CNN på sin meritlista. Här delar hon för första gången med sig av sina hemligheter till en bredare publik. Oavsett om du är ute efter att göra ett gott intryck på en jobbintervju, starta ett eget företag eller sälja in en idé så har du här en guldgruva att ösa ur. Boken täcker in allt från presentationsteknik till kroppsspråk och förmedlar en mängd praktiska och beprövade insidertips. Du får bland annat lära dig hur du upprättar förtroliga relationer med olika typer av människor, vilka argument som biter i olika situationer och hur du garderar dig mot oförutsedda frågor eller kommentarer. Konsten att övertyga andra och fa som du villar en konkret, smart och effektiv guide till att få saker att hända. Första steget tar du här och nu! "Kommunikation är nyckeln till framgång och till att uppnå våra mål. Det är kommunikation som fyller gapet mellan att drömma och handla, mellan att hoppas och uppnå och mellan att fundera över något och få det att ske."
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789177158547
- Titel
- Konsten att övertyga andra och få som du vill
- Författare
- Juliet Erickson
- Förlag
- Damm förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 233 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 488 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- KONSTEN ATT ÖVERTYGA ANDRA OCH FÅ SOM DU VILL av Juliet Erickson
Alla har vi något vi drömmer om att göra. Ett jobb vi vill ha, ett mål vi vill uppnå, en idé vi vill förverkliga. Pengar, entusiasm och vilja kan ta oss en bra bit på vägen, men så länge vi inte på ett övertygande sätt lyckas kommunicera vår dröm till andra så står vi oss slätt. Juliet Erickson är en internationellt erkänd kommunikationskonsult med företag som IBM, Coca-Cola och CNN på sin meritlista. I denna extremt användbara handbok delar hon för första gången med sig av sina hemligheter till en bredare publik. Från formuleringskonst och presentationsteknik till gester och kroppsspråk här finns övertalningsknepen som får andra att säga ja.