Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Vägen till Jerusalem / Lättläst

Vägen till Jerusalem / Lättläst

Pocketböcker. LL-förlaget. 2008. 175 sidor.

År 1150 föds Arn Magnusson på Arnäs gård vid Vänerns strand nära Skara. Hans föräldrar är av fint folk, båda är släkt med kungar. Arns mor dör och Arn får flytta till munkarna på Varnhems kloster. De uppfostrar honom, han får läsa böcker och lära sig mer om sin tro. Broder Guilbert de Beaune lär honom även att skjuta med pil och båge och fäktas med svärd. Snabbt blir Arn en skicklig och orädd man som ingen kan klaga på. Munkarna förstår att Arn inte passar som broder i ett kloster utan är mer lämpad att bli en Guds krigare. Men Arn vet inget om vad munkarna vill att han ska bli.

Sexton år gammal återvänder han till gården där han föddes, där olika stormän strider om kungakronan i Sverige. Nu möter Arn också kvinnor och känner lust till dem. Han blir kär i två samtidigt, problemet är att de är systrar. Enligt Västgötalagen är det ett brott som kräver lagens strängaste straff. Arn döms för sin kärleks skull att sona sitt brott med att bli tempelriddare i det Heliga landet. Han drar ut i korståget för att kämpa för tron på Kristus mot de "otrogna" muslimerna. Han drar ut på Vägen till Jerusalem.

Förlagsfakta

ISBN
9789170531927
Titel
Vägen till Jerusalem / Lättläst
Författare
Jan Guillou
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2008
Omfång
175 sidor
Bandtyp
Pocket
Språk
Svenska