Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Mediehjälpen - Din guide till sociala medier och massmedia

Mediehjälpen - Din guide till sociala medier och massmedia

Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2017. 126 sidor.

Nära nyskick. Minimalt utvändigt slitage. Oläst.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188489029
Titel
Mediehjälpen : din guide till sociala medier och massmedia
Författare
Rundgren, Jörgen
Förlag
Fantasi & Fakta
Utgivningsår
2017
Omfång
125 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
155 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
320 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Utvecklingen inom traditionella och sociala medier sker rasande fort. Många riskerar att synas i fel sammanhang, eller att inte nå fram i bruset. Hur ska du synas och samtidigt hantera kriser om de uppstår? Svaren finns i den här boken.

Ur innehållet:

Medierelationer – att synas i offentligt ljus

Sociala medier – lyckas i bruset

Visuell kommunikation ger dig uppmärksamhet

Vad har nyhetsvärde

Så hanterar du krisen

Dina kontakter med journalister

Skriv och tala så folk förstår

Samtalston i sociala medier

Kommunikationsplanering

Varumärkesbyggande

Sagt om boken:

”Eftersom vi alla är vårt eget varumärke och mer eller mindre delar med oss av vårt jobb och privatliv, framför allt i sociala medier, är det viktigt att veta vad man gör varje gång man publicerar något. Mediehjälpen ger enkla och konkreta tips, för de som har med media att göra i sitt dagliga värv eller för den som bara exponerar sig i sociala medier. Hur göra och tänka rätt från början? Ta del av tipsen och råden!”

- Frida Boklund, regionchef, Företagarna i Jönköping och Östergötlands län



”Innehållet i denna bok är mycket verklighetsbaserat och man känner igen sig i de situationer som kan uppstå. Värdefulla tips och råd, som gör att man känner sig säkrare i sin roll när man utsätts i en krävande intervju”

- Annika Pettersson, sportchef, Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet SVEMO

”Tack vare den otroligt snabba utvecklingen av sociala medier ställs idag helt nya krav på oss politiker. Att inte ha förmågan att hantera det höga tempot och själv vara den som sätter agendan i bruset ger sämre förutsättningar att föra fram ett budskap. Det här är en bok som ger såväl bakgrunden som konkreta råd om tillvägagångssätt för att lyckas i det nya medielandskapet.”

- Tony Ring, oppositionsråd för Moderaterna i Karlskoga kommun

Författarna är erfarna inom journalistik, kommunikation och politik. Med förord av Lars Stjernkvist.