Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Media-Amazonerna - om kvinnors ledarskap

Media-Amazonerna - om kvinnors ledarskap

Konsultförlaget, 1 upplagan 2007. Häftad, 144 sidor, 20,5x18 cm, 270 gram. Mycket fint skick, tillägnan med bläck första sidan. Hur är det att vara kvinna och chef i medievärlden? Vilka är framgångsfaktorerna för en bra ledare? Hur leder kvinnor och hur tacklar de maktspelet i sin organisation? Det är några av de frågor som diskuteras i denna unika bok där 162 kvinnliga medieledare ger sina bästa råd för att ta sig fram i chefslabyrinten. Boken innehåller också sex längre intervjuer med kända ledare. Exemplen är hämtade från medievärlden men de erfarenheter, slutsatser och råd som redovisas i boken är i högsta grad allmängiltiga.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789170053382
Titel
MediaAmazonerna - om kvinnors ledarskap
Författare
Israelsson, Gunlög
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
266 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad utmärker kvinnors ledarskap? Flera kvinnliga ledare intervjuas och deras berättelser leder författarna till spännande slutsatser om kombinationen kvinna och chef, viktiga för alla i arbetslivet att känna till.

Läs mer
Hur är det att vara kvinna och chef i medievärlden? Vilka är framgångsfaktorerna för en bra ledare? Hur leder kvinnor och hur tacklar de maktspelet i sin organisation?
Det är några av de frågor som diskuteras i denna unika bok där 162 kvinnliga medieledare ger sina bästa råd för att ta sig fram i chefslabyrinten. Boken innehåller också sex längre intervjuer med kända ledare. Exemplen är hämtade från medievärlden men de erfarenheter, slutsatser och råd som redovisas i boken är i högsta grad allmängiltiga.

Om författarna
Cecilia Zadig har under 12 år utbildat kvinnliga mediechefer vid JMK, Stockholms universitet.
Gunlög Israelsson har under 12 år utbildat kvinnliga mediechefer vid JMK, Stockholms universitet.