Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Vem har gjort slut på mjölken

Vem har gjort slut på mjölken

Häftade böcker. Salutogent ledarskap Sverige AB. 1 uppl. 2016. 49 sidor.

Hur blir livet bra? Hur blir arbetsplatsen trevlig? Hur blir verksam- heten framgångsrik? Har du färdiga svar på dessa frågor? Eller be- höver du tänka lite först? Förmodligen har du många tankar, idéer och frågor.
Det tre inledande frågorna pekar alla i en hälsosam riktning. De söker svar på vad som behövs för att det vi vill ska bli. Det är ett salutogent sätt att fråga och tänka. Det ökar chansen att resan, eller livet eller utvecklingen går i en gynnsam riktning.

Alternativet är att bli upptagen av det som besvärar eller har bli- vit fel. Risken är då att en massa tankemöda går åt för att förstå varför det är besvärligt och fel. Ännu mer energi kan försvinna när varje fel ska härledas till vem det var som orsakade felet.

Vem har gjort slut på mjölken är den enkla frågan som i sin för- längning kan påverka balansen mellan rädsla och kärlek i mänskliga sammanhang. Dessa två grundläggande drivkrafter påverkar hela tiden dig och det sammanhang du finns i. Om livet ska bli så bra det kan så måste kärlek, det vill säga omtanke, respekt och uppskattning få det största utrymmet. I grunden vill alla detta, det är medfött. Men om vi inte påminner om vilket fokus vi väljer så riskerar räds- lan att vinna. Hur gör du för att styra din tillvaro mot mer omtanke, respekt och uppskattning?

Den här lilla skriften vill ge inspiration att fundera över hur detta går till. Det kan man göra på egen hand, diskutera i arbetsgruppen eller fråga den som verksamheten är till för, kunden till exempel. Det finns inga färdiga svar, desto fler idéer, tankar och frågor.

Förlagsfakta

ISBN
9789198033922
Titel
Vem har gjort slut på mjölken
Författare
Hanson, Anders
Förlag
Salutogent ledarskap Sverige AB
Utgivningsår
2016
Omfång
49 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
150 x 210 mm Ryggbredd 5 mm
Språk
Svenska