Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147110216
Titel
H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!
Författare
Eek, Gunilla
Förlag
Liber
Utgivningsår
2013
Omfång
320 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
714 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade.

Läs mer
Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut.
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat.
Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel.
Till faktaboken kommer även en lärarhandledning.

Om författarna
Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.