Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
AUTISM  -  Medicinska och pedagogiska aspekter

AUTISM - Medicinska och pedagogiska aspekter

Häftad bok. 1 uppl. 2001. 131 sidor.

Mycket gott skick. Cura, 2009, 131 s., 4:e tryckn.; övers. från den engelska utgåvan (Whurr Publishers, 1999) av Per Johan Hasselqvist

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9189091256
Titel
Autism - Medicinska och pedagogiska aspekter
Författare
Peeters, Theo
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2010
Omfång
131 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
228 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Autism - Medicinska och pedagogiska aspekter är en efterlängtad bok. Den är ett resultat av ett frukbart samarbete mellan två välkända experter inom autismområdet, Christopher Gillberg och Theo Peeters. En grundläggande bok såväl på bredden som på djupet. Teorin levandegörs genom olika fallbeskrivningar. I boken betonas vikten och behovet av utbildning och specialiserade kunskaper för såväl föräldrar som personal.- att ha en solid kunskap om autism- att göra en anpassning av miljön till funktionshindret- att kunna bedöma individens färdigheter för ett individualiserat pedagogiskt program- att kunna se vilka kunskaper individen behöver i ett livsperspektiv- att ha kunskap om hur undervisningen skall anpassas till autism. Här visas också hur viktigt det är med ett nära samarbete mellan professionella inom olika yrkesgrupper och mellan professionella och föräldrar och andra närstående. Boken är skriven av Christopher Gillberg, kliniker och medicinsk forskare med världsrykte, verksam som professor i barn- och ungdomspsykiatri vid Göteborgs universitet och överläkare vid Barnneuropsykiatriska kliniken, Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Göteborg och Theo Peeters, utbildare och pedagog, handledare i tydliggörande pedagogik vid Opleidingscentrum Autisme, Antwerpen. Förordet har skrivits av Lena Andersson, förbundssekreterare Riksföreningen Autism. leg. psykolog. Översättningen från engelskan är gjord av Per Johan Hasselqvist.