Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att arbeta med Empatidockor

Att arbeta med Empatidockor

Inbunden bok. Argument Förlag. 119 sidor.

Nyskick. 2008. 119 sidor. 22 x. 21.5 cm. 520 gram. Förlagets dekorerade helpappband.
Att arbeta med empatidockor är en handledning i hur man kan arbeta med empatidockor i barngruppen. Boken är rikt illustrerad och tänkt att ge både inspiration och konkreta tips. Hur börjar man? Vad ska man tänka på? Vilka misstag ska man försöka undvika?
Handledningen tar också upp frågor som:
- Empatidockan i gruppen. Hur förhindrar vi att empatidockan blir en ”vanlig” leksak?
- Dockan som samtalspartner. Vad krävs för att ett förtroende mellan docka och barn ska upprättas?
- Dockor och pojkar. Hur får vi pojkarna – de som främst behöver träna på att sätta ord på sina känslor – att våga använda empatidockorna?

I boken medverkar Jørn Martin Steenhold, som författat ett flertal böcker om barns utveckling, lärande och lek. Han beskriver bland annat vilka olika ”klokskaper” (intelligenser) barn besitter, och hur empatidockan kan användas i relation till dessa.
Medverkar gör också Judy Dawes, författare till boken Using empathy dolls with young children, som berättar om erfarenheter från empatidockornas användning i England.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173152259
Titel
Att arbeta med Empatidockor
Författare
Cecilia Werner
Förlag
Argument Förlag
Utgivningsår
2008
Omfång
119 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
500 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att arbeta med empatidockor är en handledning i hur man kan arbeta med empatidockor i barngruppen. Boken är rikt illustrerad och tänkt att ge både inspiration och konkreta tips. Hur börjar man? Vad ska man tänka på? Vilka misstag ska man försöka undvika?
Handledningen tar också upp frågor som:
- Empatidockan i gruppen. Hur förhindrar vi att empatidockan blir en ”vanlig” leksak?
- Dockan som samtalspartner. Vad krävs för att ett förtroende mellan docka och barn ska upprättas?
- Dockor och pojkar. Hur får vi pojkarna – de som främst behöver träna på att sätta ord på sina känslor – att våga använda empatidockorna?

I boken medverkar Jørn Martin Steenhold, som författat ett flertal böcker om barns utveckling, lärande och lek. Han beskriver bland annat vilka olika ”klokskaper” (intelligenser) barn besitter, och hur empatidockan kan användas i relation till dessa.
Medverkar gör också Judy Dawes, författare till boken Using empathy dolls with young children, som berättar om erfarenheter från empatidockornas användning i England.