Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vårdpedagogiska utmaningar

Vårdpedagogiska utmaningar

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 320 sidor.

Mycket gott skick. Hel och Ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. Det finns lite vik i sista sida av boken.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147084708
Titel
Vårdpedagogiska utmaningar
Författare
Bentling, Sonia
Förlag
Liber
Utgivningsår
2010
Omfång
320 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
430 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vårdens pedagogiska utmaningar sätter ljuset på pedagogiska funktioner som ryms inom vård- och omsorgsverksamheten.
I nio uppsatser av olika författare får läsaren ta del av vitt skilda aspekter på ämnet, exempelvis informellt lärande hos undersköterskor och skötare, delaktighetens betydelse för lärande i vårdarbetet, äldre mäns lärande till anhörigvårdare, inskolning till patient och arbete i det lärande teamet.
Om författarna
Sonia Bentling är sjuksköterska, fil.dr i pedagogik och lektor i ämnet vårdpedagogik vid Mälardalens högskola. Bosse Jonsson är lektor i pedagogik vid samma högskola.
Sagt om boken
"Bokens tre delar behandlar formell utbildning, lärande i yrke och organisation samt informellt lärande i vårdarbete. Författarnas avsikter är att belysa pedagogiska utmaningar som studerande, personal, patienter och anhöriga kan ställas inför. Alla som arbetar inom vård och omsorg har en pedagogisk funktion och författarna betonar vikten av att ge teoretiska förklaringsmodeller till praktiska problem, vilket kan leda till en förbättrad vård och fortsatt utveckling. Boken är lämplig som utbildningslitteratur inom högskolan." BTJ häfte 2010:12, skrivet av lektör Margareta Fridstjerna.