Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Interaktionsdesign och UX : om att skapa en god användarupplevelse

Interaktionsdesign och UX : om att skapa en god användarupplevelse

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2020. 264 sidor.

Mycket gott skick. Försiktigt läst, men litet väck på framsidan.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144122991
Titel
Interaktionsdesign och UX : om att skapa en god användarupplevelse
Författare
Arvola, Mattias
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2020
Omfång
264 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
560 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Interaktionsdesign och UX handlar om tekniker för att utforma nyskapande interaktiva produkter och tjänster med god användarupplevelse. God användarupplevelse, eller UX (eng. user experience), är det övergripande målet för designarbetet. Den här boken är tänkt som ett praktiskt stöd under hela designprocessen: från initiala insikter och formulerade avsikter, till konceptidéer och test av prototyper. Tyngdpunkten ligger på de tidiga faserna där designens inriktning fastställs.

Den andra upplagan har utökats avsevärt med nyskrivet material om bland annat tillgänglighet, GDPR, etik, kravhantering, beteendedesign, gränssnittsdesign, användbarhetsmätning, affärsperspektiv, hållbarhet och genus.

Boken vänder sig till yrkesverksamma som vill lära sig nya tekniker och arbetssätt, och till studenter som ska arbeta konkret med design av interaktiva produkter och tjänster.