-
Bild och budskap : ett triangeldrama om bildk...
Häftad bok. Carlsson. 3 uppl. 2011. 201 sidor.
Nyskick. Enbart bläddrad i. Inköpt höst 2019.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173314329
- Titel
- Bild och budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tidigare upplaga vald till Årets fackbok, nu i ny, helt omarbetad och modern upplaga. Även denna handlar om bildkommunikation, hur man i praktik och utbildning lär sig att i ett visst sammanhang nå fram med ett budskap. Här är det kommunikationen mer är tekniken som får stå i centrum, även om den modernaste tekniken är inarbetad i det hela. Alla upptänkliga aspekter av bilders budskap lyfts fram nyttiga och berikande för både beställare och leverantörer.
Bo Bergström har med sina bästsäljande böcker Effektiv visuell kommunikation, Bild & budskap och Samspel text bild skapat sig en stark ställning som föreläsare på universitet och högskolor. Hans böcker har fått priser och Effektiv visuell kommunikation är utgiven i ett tiotal länder. Bergström sitter i Bild- och ordakademin.
Carlsson 3 9789173314329 -
Digital Sociology: The Reinvention of Social...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2017. 232 sidor.
Nyskick. Aldrig använd. Inköpt höst 2018.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780745684796
- Titel
- Digital Sociology: The Reinvention of Social Research
- Författare
- Noortje Marres
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780745684796 -
Grafisk kommunikation
Häftad bok. Liber. 4 uppl. 2008. 288 sidor.
Nyskick. Enbart bläddrad i fåtal gånger. Inköpt höst 2019.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087914
- Titel
- Grafisk kommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
Kommunikation
Typografi
Bild
Grafisk form
Original
Färglära
Expo
En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.
Liber 4 9789147087914
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn