-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144231539
- Titel
- English Pronunciation
- Författare
- Johansson, Stig
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
9144231539 -
Progress Gold A
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1:2 uppl. 2003. 319 s. Inbunden. med facit.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030045
- Titel
- Progress Gold A - elevbok
- Författare
- Eva Hedencrona
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 850 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144030045 -
Lärare av imorgon
Inbunden bok. Lärarförbundet. Första upplagan uppl. 2001. 238 s. Inbunden. limmad.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185096776
- Titel
- Lärare av imorgon
- Författare
- Ingrid Carlgren - Ference Marton
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första titeln i Pedagogiska magasinets skriftserie är skriven av pedagogikprofessorerna Ingrid Carlgren och Ference Marton. De har undersökt lärarrollens förändring och vilka utmaningar som möter lärare och elever i framtiden.
Vad skiljer morgondagens lärare från gårdagens? I framtidens samhälle kommer inte skolans huvuduppgift att vara kunskapsförmedling, utan att utveckla redskap för eleverna att själva förvärva kunskaper och kompetenser. Det finns inte längre något självklart rätt eller fel, och en viktig uppgift för läraren är att hjälpa eleverna att förhålla sig till detta.
Ofta ställs frågan hur man ska göra. Författarna vill hellre fråga vad man kan göra. I stället för att tala om undervisning vill de lyfta fram lärandet, i stället för val av metod vill de diskutera mål och resultat.
Lärare av i morgon kommer sannolikt att tänka mindre på hur de gör och mer på vad deras elever erfar, mindre på att hinna med läroboken och mer på att utveckla förmågor och förhållningssätt.
Innehåll:
Förord
Introduktion. Att pejla framtiden
Den undervisande människan
Skolan och informationsteknologin
Lärandets biologi
Hur blir framtiden?
Det professionella objektet
Bokens uppläggning
Del 1: Läraryrket
Lärares arbete
Sex bilder av lärares arbete
Att få eleverna att vilja
Vad ska eleverna göra och lära sig?
Olika läroplaner
Lärarbetets karaktär och förändring
Lärarbetets två sidor
Samhällsförändringar, skolreformer och lärares arbete
Läraryrkets progression
Lärares yrkeskunskaper och utbildning
Lärarutbildningen
Lärarnas professionalisering, deprofessionalisering och reprofessionalisering
Forskningen och lärarnas yrkeskunskaper
Del 2: Lärande och undervisning
Lärande
'Konsten att lära alla allt'
Studier av lärande
Undervisning
Lärandets ovillkorliga villkor
Vad lärare säger och vad lärare gör
Lärarens undervisning och elevernas lärande
'Världens bästa skola'
Bortom klassundervisningen
Del 3: Vart är vi på väg?
Det professionella uppdraget
Förändrad styrning
Ett förändrat kunskapsuppdrag
Bildning för informationssamhället
Skolan och uppdraget
Ett förändrat kunskapsbegrepp
Skolor av i morgon
Från hur till vad
Lärarnas professionella objekt
Lärarnas implicita kunnande
Att utveckla förmågor och förhållningssätt
Morgondagens lärande
Lärarna och upplysningsprojektet
Studerandemedlemmar i Lärarförbundet kan köpa "Lärare av i morgon" med studentrabatt av Lärarförbundet på sin högskolort.
9185096776 -
Barn- och ungdomspsykologi
Inbunden bok. Studentlitteratur. Andra Upplagan uppl. 2005. 512 s. Inbunden. limmad.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914401595x
- Titel
- Barn- och ungdomspsykologi
- Författare
- Evenshaug, Oddbjörn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 750 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok presenteras en lättillgänglig introduktion till ett spännande ämnesområde. Boken har blivit något av en klassiker inom högskolestudier som rör pedagogiska och sociala yrkesområden och arbete med barn och ungdomar. Olika aspekter på utvecklingen under barn- och ungdomsåren sätts in i ett pedagogiskt helhetsperspektiv som fokuserar på barns och ungdomars samspel med sin omgivning. I denna nya upplaga betonas utvecklingens sociala och kulturella sammanhang tydligare. Tvärkulturella undersökningar och forskning som rör etniska minoriteter har fått större utrymme, bl.a. i olika temarutor som kan läsas oberoende av den löpande texten. Författarna har vidare lagt större vikt vid Lev Vygotskijs sociokulturella perspektiv och vid Erik H. Eriksons psykosociala teori om identitetsutvecklingen under ungdomsåren och om utvecklingen mot en integrerad personlighet. Samtliga kapitel har reviderats och aktualiserats utifrån dagens forskning inom det utvecklingspsykologiska området. Boken är avsedd för pedagogiska samt samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar vid universitet och högskola. Andra upplagan Översättning: Björn Nilsson
914401595x -
Window on The United States
Inbunden bok. Studentlitteratur. Fourth Edition uppl. 2005. 286 s. Inbunden. limmad.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144039670
- Titel
- Window on the United States : a university primer
- Författare
- Donald S MacQueen
- Förlag
- Studentlitteratur Ab,sweden
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
9144039670 -
Educating Rita
Inbunden bok. Longman. First publication uppl. 2000. 123 s. Inbunden.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0582434459
- Titel
- Educating rita
- Författare
- Willy Russell
- Förlag
- Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 129 x 206 mm
- Vikt
- 224 g
- Språk
- Svenska
0582434459 -
Advanced Learner´s English Dictionary
Häftad bok. Forth edition uppl. 2003. 1712 s. Häftad. Limmad rygg. 1000 gram.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0007158009
- Titel
- Collins COBUILD advanced learner's English dictionary
- Förlag
- London : HarperCollins
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- English
0007158009 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789185096770
- Titel
- Lärare av imorgon
- Författare
- Ingrid Carlgren - Ference Marton
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första titeln i Pedagogiska magasinets skriftserie är skriven av pedagogikprofessorerna Ingrid Carlgren och Ference Marton. De har undersökt lärarrollens förändring och vilka utmaningar som möter lärare och elever i framtiden.
Vad skiljer morgondagens lärare från gårdagens? I framtidens samhälle kommer inte skolans huvuduppgift att vara kunskapsförmedling, utan att utveckla redskap för eleverna att själva förvärva kunskaper och kompetenser. Det finns inte längre något självklart rätt eller fel, och en viktig uppgift för läraren är att hjälpa eleverna att förhålla sig till detta.
Ofta ställs frågan hur man ska göra. Författarna vill hellre fråga vad man kan göra. I stället för att tala om undervisning vill de lyfta fram lärandet, i stället för val av metod vill de diskutera mål och resultat.
Lärare av i morgon kommer sannolikt att tänka mindre på hur de gör och mer på vad deras elever erfar, mindre på att hinna med läroboken och mer på att utveckla förmågor och förhållningssätt.
Innehåll:
Förord
Introduktion. Att pejla framtiden
Den undervisande människan
Skolan och informationsteknologin
Lärandets biologi
Hur blir framtiden?
Det professionella objektet
Bokens uppläggning
Del 1: Läraryrket
Lärares arbete
Sex bilder av lärares arbete
Att få eleverna att vilja
Vad ska eleverna göra och lära sig?
Olika läroplaner
Lärarbetets karaktär och förändring
Lärarbetets två sidor
Samhällsförändringar, skolreformer och lärares arbete
Läraryrkets progression
Lärares yrkeskunskaper och utbildning
Lärarutbildningen
Lärarnas professionalisering, deprofessionalisering och reprofessionalisering
Forskningen och lärarnas yrkeskunskaper
Del 2: Lärande och undervisning
Lärande
'Konsten att lära alla allt'
Studier av lärande
Undervisning
Lärandets ovillkorliga villkor
Vad lärare säger och vad lärare gör
Lärarens undervisning och elevernas lärande
'Världens bästa skola'
Bortom klassundervisningen
Del 3: Vart är vi på väg?
Det professionella uppdraget
Förändrad styrning
Ett förändrat kunskapsuppdrag
Bildning för informationssamhället
Skolan och uppdraget
Ett förändrat kunskapsbegrepp
Skolor av i morgon
Från hur till vad
Lärarnas professionella objekt
Lärarnas implicita kunnande
Att utveckla förmågor och förhållningssätt
Morgondagens lärande
Lärarna och upplysningsprojektet
Studerandemedlemmar i Lärarförbundet kan köpa "Lärare av i morgon" med studentrabatt av Lärarförbundet på sin högskolort.
9789185096770
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn