-
Designing Brand Identity: An Essential Guide...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2017. 336 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781118980828
- Titel
- Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5
- Författare
- Alina Wheeler
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781118980828 -
Strategic brand management: buildning, measur...
Häftad bok. Pearson. 5 uppl. 621 sidor.
ISBN 9781292314969
Gott skick. En aning nött på utsidan, men insidan i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPearson 5 9781292314969 -
Populärkultur: teorier, metoder och analyser
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2009. 232 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089536
- Titel
- Populärkultur
- Författare
- Lindgren, Simon
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 376 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Populärkulturen både uttrycker och bidrar till formandet av många människors känslor, värderingar, tankar, drömmar och livsstilar i dagens samhälle. Men vad står egentligen begreppet populärkultur för? Och kan populärkultur analyseras vetenskapligt? Går det egentligen att forska om film, tv, rockmusik och YouTube? Är verkligen Hollywoodproducerade romantiska komedier, publikfriande reality-tv och serietillverkade popartister värda akademikers uppmärksamhet? Frågor som dessa besvaras i Populärkultur – Teorier, metoder och analyser. Boken har i denna andra reviderade upplaga försetts med nytt bildmaterial, uppdaterade exempel och nya illustrativa analyser.
Läs mer
I boken förs en rad teoretiska och metodologiska angreppssätt samman i en övergripande modell för populärkulturanalys. Med hjälp av denna kan vi bättre förstå vad populärkulturen betyder, hur den gör det, varför den gör det och med vilka sociala och kulturella konsekvenser.
Om författarna
Simon Lindgren är docent i sociologi vid Sociologiska institutionen, Umeå universitet, där han är verksam som lärare och forskare med inriktning mot mediestudier, diskursanalys och internetforskning.
Liber 2 9789147089536 -
Editorial design: digital and print
Häftad bok. Laurence King. 2014. 240 sidor.
ISBN 9781780671642
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLaurence King 9781780671642 -
Bild och föreställning : om visuell retorik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 197 sidor.
Gott skick. Utsidan lite sliten, men insidan i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042596
- Titel
- Bild och föreställning : om visuell retorik
- Författare
- Wærn, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 497 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.
Studentlitteratur AB 1 9789144042596 -
Interaktionsdesign och UX : om att skapa en g...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2020. 264 sidor.
Mycket gott skick. Försiktigt läst, men litet väck på framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144122991
- Titel
- Interaktionsdesign och UX : om att skapa en god användarupplevelse
- Författare
- Arvola, Mattias
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Interaktionsdesign och UX handlar om tekniker för att utforma nyskapande interaktiva produkter och tjänster med god användarupplevelse. God användarupplevelse, eller UX (eng. user experience), är det övergripande målet för designarbetet. Den här boken är tänkt som ett praktiskt stöd under hela designprocessen: från initiala insikter och formulerade avsikter, till konceptidéer och test av prototyper. Tyngdpunkten ligger på de tidiga faserna där designens inriktning fastställs.
Den andra upplagan har utökats avsevärt med nyskrivet material om bland annat tillgänglighet, GDPR, etik, kravhantering, beteendedesign, gränssnittsdesign, användbarhetsmätning, affärsperspektiv, hållbarhet och genus.
Boken vänder sig till yrkesverksamma som vill lära sig nya tekniker och arbetssätt, och till studenter som ska arbeta konkret med design av interaktiva produkter och tjänster.
Studentlitteratur AB 2 9789144122991 -
Understanding comics : the invisible art
Häftad bok. New York : HarperCollins Publishers. 1994. 215 sidor.
Gott skick. Insidan av boken är i mycket gott skick och nästan oläst, men utsidan är lite nött.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780060976255
- Titel
- Understanding comics : the invisible art
- Författare
- McCloud, Scott
- Förlag
- New York : HarperCollins Publishers
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- English
New York : HarperCollins Publishers 9780060976255 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9782940411566
- Titel
- The fundamentals of creative advertising
- Författare
- Burtenshaw, Ken
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 183 sidor
- Språk
- English
- Baksidestext
- This text (second edition) provides an introduction to the key elements of creative advertising. It proceeds step-by-step, through each stage of the creative process from the initial planning and development, through to the production and execution of some of the worlds most successful campaigns. This second edition reflects the changes that have taken place within the advertising industry over recent years and, in particular, the growth of digital media and integrated advertising campaigns. Interviews with leading practitioners, exercises and checklists combine to provide an up-to-date and highly illustrated overview of the industry, and to encourage a practical application of the creative ideas explored within the book
2 9782940411566 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9782940411566
- Titel
- The fundamentals of creative advertising
- Författare
- Burtenshaw, Ken
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 183 sidor
- Språk
- English
- Baksidestext
- This text (second edition) provides an introduction to the key elements of creative advertising. It proceeds step-by-step, through each stage of the creative process from the initial planning and development, through to the production and execution of some of the worlds most successful campaigns. This second edition reflects the changes that have taken place within the advertising industry over recent years and, in particular, the growth of digital media and integrated advertising campaigns. Interviews with leading practitioners, exercises and checklists combine to provide an up-to-date and highly illustrated overview of the industry, and to encourage a practical application of the creative ideas explored within the book
2 9782940411566 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789171733689
- Titel
- Konvergenskulturen
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till konvergenskulturen! Här möts och korsas nya och gamla medier, här kolliderar gräsrotsentusiaster och de stora mediebolagen, med ett resultat som ofta är allt annat än det förväntade.
1900-talets masskultur förutsatte passiva konsumenter. Vid slutet av århundradet introducerades en rad medietekniker som gjorde det möjligt för amatörer att producera eget medieinnehåll.
Bandspelaren och videon innebar till exempel nya möjligheter till medial kulturproduktion, och internet har inneburit en kreativ revolution där den digitala användarkulturen allt mer blandas samman med det masskulturella utbudet. Det som kallas för webb 2.0 möjliggör ett transmedialt berättande och suddar ut gränsen mellan sändare och mottagare. Den centrala frågan är därför inte vad medierna gör med oss ? utan vad vi gör med medierna.
Henry Jenkins hävdar att mediekonvergensen kommer att omforma den västerländska populärkulturen. Medieindustrin ser nya möjligheter att sprida sitt innehåll över fler kanaler och på så sätt nå en större marknad och ökade intäkter. Samtidigt uppfattar konsumenterna det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa ömsesidigt gynnsamma och allt tätare relationer mellan medieproducenter och konsumenter. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Henry Jenkins är professor vid MIT och leder dess program i komparativa mediestudier. Han är författare till en rad böcker om media och populärkultur. Samma år som Konvergenskulturen utkom på engelska (2006) gav han också ut Bloggers and Gamers: Exploring Participatory Culture.
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733689 -
Online only : allt du behöver veta för att bl...
Häftad bok. Carlsson. 2 uppl. 2019. 295 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173319591
- Titel
- Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist
- Författare
- Schori, Martin
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 295 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 20 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 768 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar där.
Carlsson 2 9789173319591 -
Interaktionsdesign och UX : om att skapa en g...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2014. 168 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144097640
- Titel
- Interaktionsdesign och UX : om att skapa en god användarupplevelse
- Författare
- Mattias Arvola
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 427 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Interaktionsdesign och UX handlar om tekniker för att utforma nyskapande interaktiva produkter och tjänster med god användarupplevelse. God användarupplevelse, eller UX (eng. user experience), är det övergripande målet för designarbetet. Den här boken är tänkt som ett praktiskt stöd under hela designprocessen: från initiala insikter och formulerade avsikter, till konceptidéer och test av prototyper. Tyngdpunkten ligger på de tidiga faserna där designens inriktning slås fast.
Boken vänder sig till yrkesverksamma som vill lära sig nya tekniker och arbetssätt, och till studenter som ska arbeta konkret med design av interaktiva produkter och tjänster.
Ytterligare författare: Arvola, Mattias
Studentlitteratur AB 1 9789144097640 -
Introducing phonetic science
Häftad bok. New York : Cambridge University Press. 2005. 222 sidor.
Gott skick. Boken är i gott skick men med några anteckningar och understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780521004961
- Titel
- Introducing phonetic science
- Författare
- Ashby, Michael. - Maidment, John A.
- Förlag
- New York : Cambridge University Press
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
New York : Cambridge University Press 9780521004961 -
Skulptur i folkhemmet : den offentliga skulpt...
Inbunden bok. Makadam förlag. 2007. 392 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170610349
- Titel
- Skulptur i folkhemmet : den offentliga skulpturens institutionalisering, referentialitet och rumsliga situationer 19401975
- Författare
- Sjöholm Skrubbe, Jessica
- Förlag
- Makadam förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 392 sidor
- Bandtyp
- Klotband
- Mått
- 174 x 250 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 1190 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare designers: Laserna, Johan
Ytterligare författare: Sjöholm Skrubbe, Jessica
Makadam förlag 9789170610349
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn