-
Familjeföreställningar - Om familjens betydel...
Häftad bok. Iustus förlag. 1 uppl. 2001. 326 sidor.
Nära nyskick. Smärre hanteringsspår på omslaget. Oläst bok. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176784622
- Titel
- Familjeföreställningar
- Författare
- Burman, Monica - Gunnarsson, Åsa
- Förlag
- Iustus
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 326 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokpresentation
I familjepolitiken har länge funnits en insikt om att kvinnors identitet och livsvillkor präglas av relationen till familjen, både på individuell och strukturell nivå. Reformer som ger kvinnor en möjlighet att försörja sig själva har varit en prioriterad fråga. Ändå är ojämlikheten i hur makt och resurser fördelas mellan kvinnor och män fortfarande stora. Välfärdsstatens ansvarstagande för denna orättvisa är diffust. Istället föreligger en stark föreställning om att familjen fungerar som en sista utpost för att korrigera ojämlikheten.
Inom ekonomin betecknas de ekonomiska skillnaderna mellan kvinnor och män som en olikhet inte en ojämlikhet. Varför kvinnor och män har olika förutsättningar och därför beter sig olika behandlas däremot inte. Jämställdheten har i juridiken kommit att bli en fråga om formell likabehandling. Den på ytan könsneutrala lagstiftningen uppfattas som objektiv. Intressemotsättningar som så uppenbart finns mellan män och kvinnor p.g.a ojämlika livsvillkor behöver därför inte beaktas. Vad som händer är att juridiken istället för att producera jämställdhet bidrar till att diskriminera kvinnor.
Familjetemat som sammanbinder de tio uppsatserna i antologin, utmanar oreflekterade föreställningar om familjen i juridik, ekonomi och forskning. Syftet är att lyfta fram föreställningar om kön och familj i framförallt lagstiftningsprocessen. Varför framstår familjen som farlig i relation till borgenärerna och varför marginaliseras kvinnans delaktighet i familjens skuldsättning? Hur efterlevandepensionen har byggts upp utifrån den traditionella kärnfamiljens behov kontrasteras mot den ensamma mammans kringskurna rätt till välfärd. Antologin ställer frågan om familjen fortfarande utgör en ekonomiskt otrygg förbindelse för kvinnor.
Iustus förlag 1 9176784622 -
Makers : Den nya industriella revolutionen
Pocketbok. Modernista. 1 uppl. 2014. 313 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174991604
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« THE GUARDIAN
»Chris Anderson har etablerat sig som den främste krönikören över vår digitala värld.« STEVEN ROSENBAUM, FORBES
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN
Makerrörelsen små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson i över ett decennium chefredaktör för tidskriften Wired och själv en del av makerrörelsen beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, ta fram dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för gott.« BOING BOING
»Chris Andersons entusiasm för ämnet och förmåga att berätta de mänskliga historierna bakom det är fängslande.« FINANCIAL TIMES
»Makers är full av exempel på hur revolutionen med 3D-utskrifter redan är i gång.« OLIVER FRANKLIN , GQ
CHRIS ANDERSON [född 1961] är en amerikansk journalist, författare och entreprenör. Han har tidigare publicerat New York Times-bestsellern The Long Tail och Gratis: Radikalt pris ny modell. I över ett decennium var han chefredaktör för tidskriften Wired. Numera är han VD för 3D Robotics, ett företag som tillverkar luftburna robotar för privat bruk. 2007 valde Time Magazine in honom på sin årliga lista över världens 100 mest inflytelserika tänkare. Chris Anderson bor i Berkeley, Kalifornien.
Modernista 1 9789174991604 -
Kvinnliga nätverk : ett sätt att utvecklas på...
Häftad bok. Stockholm : Bromberg. 1996. 146 sidor.
Mycket gott skick. Verkar oläst. [rum1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176087115
- Titel
- Kvinnliga nätverk : ett sätt att utvecklas på jobbet
- Författare
- Lann, Carin
- Förlag
- Stockholm : Bromberg
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : Bromberg 9176087115 -
Bryt normerna : allt du lärt dig om arbetsliv...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2015. 256 sidor.
Mycket gott skick. Vissa hanteringsspår på pärmen. Varsamt läst bok anteckningar och understrykningar. Namnad på inlagans andra blad. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147117123
- Titel
- Bryt normerna : allt du lärt dig om arbetslivet är fel
- Författare
- Siljerud, Peter
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Allt du lärt dig om arbetslivet är fel! Det påstår trendspanaren och framtidsforskaren Peter Siljerud. Tänk efter: när reflekterade du senast över var och hur vi arbetar, hur vi organiserar verksamheter, hur vi rekryterar och belönar anställda eller sätter upp våra mål? Sanningen är att världen förändras i ett allt snabbare tempo – men arbetslivet gör det inte! Vi verkar vara oerhört fästa vid det som är och har varit, men har svårt att se och ta till oss det nya. Vanans makt är stor, så stor att alla som fortsätter göra som de brukar riskerar att bli omsprungna.
Liber 1 9789147117123 -
Long tail [svensk text]
Pocketbok. Albert Bonniers Förlag. 2007. 286 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på pärmens baksida. Skavning längs kanterna. Fin inlaga. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Albert Bonniers Förlag 9789100118037 -
Hållbara affärer : så ökar du företagets konk...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2016. 200 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122158
- Titel
- Hållbara affärer : så ökar du företagets konkurrenskraft och lönsamhet
- Författare
- Forsmark Karlsson, Gunilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att ställa om till ett hållbart företag? Lönar det sig med hållbara affärer? Hur har andra företag gjort? Boken motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag.
Hållbara affärer motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag. Steg för steg visar författarna hur omställningen praktiskt kan genomföras och att hållbart företagande skapar lönsamhet, nya affärsmöjligheter och ökad konkurrenskraft. Vi får dessutom träffa företagsledare från olika branscher som berättar om sitt hållbara arbete, och hur de har slagit hål på myten om att det finns motsättningar mellan lönsamhet och hållbarhet.
Boken är skriven för dig som har inflytande och makt att göra skillnad och som vill dra nytta av de fördelar som ett hållbart företagande innebär. Den vänder sig också till dig som vill vara med och driva på den hållbara utvecklingen på din arbetsplats.
Sagt om boken
"Gunilla Forsmark Karlsson och Gunilla Östberg har lång erfarenhet från företagsledande positioner inom näringslivet. I boken tar de ett brett grepp om hållbarhet; ekologisk, social och ekonomisk. Ekologisk hållbarhet innebär hur företagets verksamhet belastar miljön, t.ex. verksamhetens koldioxidavtryck. Social hållbarhet utgår från de anställdas välbefinnande i företagets hela värdekedja. Ekonomisk hållbarhet innebär att företaget effektivt utnyttjar sina förnybara resurser. Investeringar i hållbarhet kan initialt resultera i att företagets kostnader ökar men är långsiktigt lönsamma då de stärker företagets konkurrenskraft. Lättillgängligt och pedagogiskt presenterar författarna en modell för hur företaget kan ställa om sin verksamhet till en hållbar produktion. I boken finns också många intressanta exempel på företag i olika branscher som ställt om sin verksamhet till en mer hållbar produktion. Målgruppen är främst chefer inom näringslivet som vill driva på en hållbar utveckling på sin arbetsplats." Rolf Retoft, lektör, BTJ-häftet nr 1, 2017.
Om författarna
Gunilla Östberg, konsult i hållbar utveckling, har lång erfarenhet av att från företagsledande roller driva hållbarhetsfrågor ur ett kommersiellt perspektiv och hur man praktiskt ställer om både företag och städer.
Gunilla Forsmark Karlsson är konsult, bloggar och har uppdrag i flera styrelser. Hon verkade i finansbranschen i över 30 år bland annat som vd för Skandiabanken och Länsförsäkringar Fondliv.
Liber 1 9789147122158 -
Karriärhandbok för kvinnor
Pocketbok. Månpocket. 2012. 175 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172322615
- Titel
- Karriärhandbok för kvinnor
- Författare
- Norberg, Solveig
- Förlag
- Månpocket
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 175 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 103 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att den som har de bästa gymnasiebetygen, skriver den bästa rapporten eller alltid levererar i tid också blir mest framgångsrik på jobbet stämmer inte. Arbetslivet är ingen höjdhoppstävling där den som hoppar högst vinner. Tillvaron på jobbet bär snarare tydliga drag av ett spel. Med regler. Lär du dig reglerna kan du spela, iallafall lite bättre. En stor bonus är att du i pensionsåldern slipper blicka tillbaka på din karriär med bitterhet och undra varför det gick så segt - du var ju så duktig? Glöm duktig. Du ska bli skicklig. På att spela spelet.Att det är insidan som räknas har du hört förut. Hate to break it, men det är inte helt och hållet sant. Din kompetenta kärna, ditt inre driv, din skarpa hjärna, ditt strategiska kunnande och din snabba analysförmåga är inbäddade i ett skyddande hölje, nämligen ditt yttre.Låt författarna guida dig genom 200 tips som de förvärvat den hårda vägen. Under sammanlagt 20 år har de navigerat i den stundtals tuffa miljö som kallas arbetslivet. De har gått på smällar, de har nått framgång, huller om buller och om vartannat. Här delar författarna med sig av sina smarta (och ibland fula) tips och knep.
Månpocket 9789172322615 -
Ledarskap på kvinnors vis
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1991. 247 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn. Nedre ryggänden är stött. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917738282x
- Titel
- Ledarskap på kvinnors vis
- Författare
- Helgesen, Sally - Eklöf, Margareta - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 917738282x -
Ekonomisk uppslagsbok : ekonomi, skatter, aff...
Inbunden bok. Stockholm : Wahlström & Widstrand. 1997. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hanteringsspår på omslaget. Verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146170529
- Titel
- Ekonomisk uppslagsbok : ekonomi, skatter, affärsjuridik
- Författare
- Holmström, Nancy
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Stockholm : Wahlström & Widstrand 9146170529 -
Managementbiblioteket - En guide till de 50 f...
Inbunden bok. Damm Förlag AB. 1 uppl. 1998. 350 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringssppår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177058445
- Titel
- Managementbiblioteket
- Författare
- Stuart Crainer
- Förlag
- Damm Förlag AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 350 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 221 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 466 g
- Språk
- Svenska
Damm Förlag AB 1 9177058445 -
M2000 - Marknadsföring i en ny tid - Faktabok
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2002. 179 sidor.
Mycket gott skick. Hel och ren inlaga utan några understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064427
- Titel
- M2000 - Marknadsföring i en ny tid Faktabok
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 738 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147064427 -
Enterprise one to one - Handbok i relationsma...
Inbunden bok. Damm Förlag AB. 1 uppl. 2000. 352 sidor.
Nära nyskick. Varsamt läst bok. [Rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177091760
- Titel
- Handbok i relationsmarknadsföring
- Författare
- Don Peppers
- Förlag
- Damm Förlag AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 385 g
- Språk
- Svenska
Damm Förlag AB 1 9177091760 -
Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
Inbunden bok. Malmö : Liber-Hermod. 1995. 344 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013079
- Titel
- Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
- Författare
- Gummesson, Evert
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 9123013079 -
Konsulthandboken
Inbunden bok. Svenska förlaget. 2000. 217 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384768
- Titel
- Konsulthandboken
- Författare
- Andreas Lindberg
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 404 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är handboken för alla som vill starta konsultverksamhet, men även för redan etablerade konsulter. Full av råd och tips visar den rent praktiskt hur man startar och leder sitt konsultföretag, marknadsför konsulttjänster och samverkar med sina uppdragsgivare och mycket, mycket mer.
Den första upplagan av boken skrevs av Börje Lindberg, på sin tid en av Sveriges första organisationskonsulter. Hans son Andreas Lindberg har nu gjort en genomgripande redigering och uppdatering. I grunden är det dock samma gedigna och pedagogiska handbok, en riktig klokbok, som täcker det mesta man som konsult eller blivande konsult kan fundera över.
Svenska förlaget 9177384768 -
Professionell marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 612 sidor.
Hyggligt skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och ryggändar. Färgöverstrykningar i bokens första del. I övrigt fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037097
- Titel
- Professionell marknadsföring
- Författare
- Björn Axelsson - Henrik Agndal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 612 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 980 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Professionell marknadsföring är en grundläggande bok inom marknadsföringsområdet. Med utgångspunkt i frågeställningen Vad gör marknadsförare? identifieras och utvecklas en rad olika perspektiv på ämnet. Författarna behandlar bland annat marknadsföringens roll i företag och samhälle, samt marknadsföringens olika aktörer. Samtidigt fokuserar de på hur man som marknadsförare kan tänka och agera i olika situationer, till exempel beroende på om man är verksam på företagsmarknader eller konsumentmarknader, om man marknadsför varor eller tjänster, eller om man agerar internationellt.
Studentlitteratur AB 2 9789144037097 -
Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1994. 93 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Hanteringsspår samt aningen skavda hörn och kanter på omslaget. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383524
- Titel
- Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och motivation
- Författare
- Stefan Boethius
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 216 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det var en gång ett företag som sökte en ny VD." Så börjar Myten om moroten. Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på motivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina medarbetare. Däremot vill han skapa förutsättningar för att de ska hitta sin egen, inre motivation. Han talar också om vilka förväntningar han har på personalen och vilka förväntningar den kan ha på honom.
Boken är uppbyggd kring mötet mellan den nye chefen och personalen. Och det blir en kommunikation i båda riktningarna. De anställda luftar sina tvivel och får handfasta svar på sina frågor. Företagets VD förmedlar författarnas syn på mening och motivation i arbetet - något som gagnar såväl effektivitet som livsglädje.
Telegram Bokförlag 1 9177383524 -
Succésäljaren och hans hemlighet
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1987. 188 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på omslaget. Boken verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177381343
- Titel
- Succésäljaren och hans hemlighet
- Författare
- Adams, Tony - Larsson, Lars Göran - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 9177381343 -
Hög på hus : vägen till det perfekta boendet
Inbunden bok. Albert Bonniers Förlag. 2012. 281 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på omslaget. Boken verkar oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789100127961
- Titel
- Hög på hus : vägen till det perfekta boendet
- Författare
- Norén, Alexander
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 220 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 518 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Du har inte råd att inte läsa den här boken!När bostadsmarknaden svalnar en smula tror kanske vissa att Hemnet-epoken är över. Där tar dom fel. Vi bygger fortfarande alldeles för få bostäder i vårt land och husköpet kommer alltid att vara den största och viktigaste affären i de flesta människors liv. Tre fenomen kan sägas ha präglat det svenska 00-talet mer än några andra: Utförsäljningen av allmännyttan, den historiskt låga räntenivån och framväxten av internet. Toppa det med nästan tjugo års oavbruten konjunkturuppgång och du får prisboom på bostäder, Hemnetknarkare och sjuttiofem olika inredningsmagasin på ICA. Plötsligt skulle allting vara ljust och fräscht.Och bostadskarriären blev viktigare än yrkeskarriären.Det är nämligen svårt att skrapa ihop till en miljon eller två på triss. Hart när omöjligt att jobba fram samma summa. Men med lite tur och stenhård vilja kan man förvandla en hyrestvåa i Huvudsta till en åttamiljonersvilla på Höglandet i Bromma.Men det gäller att veta hur en budgivning går till, hur man värderar ett objekt och en adress och hur man får bäst rabatt på bankräntan. Det gäller dessutom att renovera och home-styla med omsorg och att välja rätt mäklare för att skapa största möjliga efterfrågan när man ska sälja.Hög på hus är en svidande uppgörelse med vår tids ytfixering och statusjakt, men också med en smårutten mäklarkår och utlåningskåta banker. Med självironisk udd levererar Alexander Norén svar på alla frågor som rör utgångspris, auktionsteori, och objektvärdering samtidigt som han också ställer frågan: Vad är det vi går miste om i vår jakt på det perfekta boendet?
Albert Bonniers Förlag 9789100127961 -
Sälj så det ryker - så fördubblar mästarna si...
Häftad bok. Soderpalm Publishing. 2011. 264 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077471
- Titel
- Sälj så det ryker - så fördubblar mästarna sin försäljning
- Författare
- King, Bruce
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 493 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "I boken Sälj så det ryker ger Bruce King de mest praktiska och verkningsfulla råd för hur man snabbt får fart på sin försäljning som jag läst på åratal. Alla i branschen borde äga ett exemplar." Ivan R Misner, författare och grundare till BNI.
"Detta är den bästa bok om försäljning som jag någonsin har läst. Så otroligt inspirerande! Den är praktisk och enkel att följa, och det skulle förvåna mig storligen om du inte fördubblade din försäljning snabbt." Thomas Power, ordförande Ecademy.
Sälj så det ryker är din ultimata actionplan för att lyckas inom försäljning. Bruce King, som tidigare haft framgångar i Sverige med boken Psychoselling, kombinerar sin kraftfullamotvationsteknik med praktisk coachning steg-för-steg.
Boken tar dig genom hela säljprocessen, från den första kontakten till avslutet. När du följer bokens tio steg kommer du att upptäcka att det är fullt möjligt att fördubbla din försäljning.
Sälj så det ryker är tredje utgåvan i bokserien Stjärnbildning - utländska böcker som vi på Soderpalm Publishing översätter för att hjälpa dig att bli en stjärna.
Soderpalm Publishing 9789186077471 -
Key Account Management i praktiken - hur beha...
Inbunden bok. Key Plan Solution. 1 uppl. 2010. 88 sidor.
Hyggligt skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och ryggändar. Färgöverstrykningar. I övrigt fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163371264
- Titel
- Key Account Management i praktiken
- Författare
- Anette Fredriksson - Johan Egnell
- Förlag
- Key Plan Solution
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om att kunna identifiera och långsiktigt bygga relationer med de nyckelkunder som verkligen är de som bidrar till företagets lönsamhet och långsiktiga överlevnad. Den ger insikt i hur affärsansvariga kan arbeta och utvecklas tillsammans med sina nyckelkunder, både ur ett företagslednings- och ett försäljningsperspektiv.
Den vänder sig självfallet till Key Account Managers med verktyg och metoder för att utvecklas i sin roll, men ger också försäljningschefen insikt i vad som krävs gällande ansvar och befogenheter för att lyckas. Boken är upplagd så att den med fördel kan användas i utbildningssammanhang.
Den ger översiktlig kunskap som VD och företagsledningen, inte minst ekonomi- och marknadschefer, behöver för att kunna styra och ge rätt förutsättningar för ett målinriktat arbete. Dispositionen med särskilda avsnitt för fördjupningsdelar och exempel ur verkligheten ger möjlighet till en effektiv och fokuserad läsning.
Författarna har båda lång erfarenhet från olika chefsbefattningar och konsultroller. De vill med boken dela med sig av det de funnit utgör bra verktyg och metoder.
Ur innehållet:
Vad är Key Account Management och varför ska företag arbeta med utgångspunkt i denna metod? Vilken profil bör en KAM ha och hur implementeras en Key Account Management funktion i ett företag? Arbetsmetodik och checklistor för hela processen från verksamhetsstyrning, via definition av nyckelkunder till själva KAM-arbetet och de olika mognadsstadierna ett företag går igenom inklusive ett antal svårigheter som KAM-arbetet kan stöta på. Som en röd tråd genom hela boken delar ett antal företag med verksamhet på den svenska marknaden med sig av sina erfarenheter från mångårigt KAM-arbete. De representerar olika branscher och vänder sig till både företagskunder och konsumenter.
Key Plan Solution 1 9789163371264 -
Försäljning för icke-säljare : handbok för sp...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 122 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052903
- Titel
- Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister - professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra ...
- Författare
- Klockare, Leif
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 122 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, f d anslagsfinansierade och andra – som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer sitt företag eller sin organisation
Jag vill vara efterfrågad, men jag vill inte sälja. Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar.
Inom organisationer och folkrörelser för att det inte anses "fint" att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det personer som inte riktigt anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.
Men går det att lära sig att sälja? Ja, det menar författarna till denna storsäljare. Förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sin egen stil. Inre omprövningar av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.
Om författarna
Leif Klockare är verksam inom Svenska Konsulthuset. Han är konsult och utbildare, framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn.
Britt-Marie Ahrnell är verksam som konsult och utbildare framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn. Britt-Marie har också skrivit flera prisbelönta böcker inom området kunskapsföretagets marknadsföring och försäljning.
Liber 1 9789170052903 -
Etik och gott omdöme - inom bank och värdepap...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2003. 128 sidor.
Mycket gott skick. Boken verkar oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073009
- Titel
- Etik och gott omdöme - inom bank och värdepappersbolag
- Författare
- Winroth, Gerhard
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 276 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det aktuella intresset för frågor av etisk natur inom bland annat banker och värdepappersinstitut avspeglar en ökande allmän uppmärksamhet på moralen i affärssammanhang. Den här boken tar upp de särskilda avvägningar som anställda inom bank och andra värdepappersinstitut måste göra – inte bara för att följa lagar och bestämmelser utan även för att bevara förtroendet för bankerna och det finansiella systemet.
Läs mer
Etik och gott omdöme är en av fyra böcker i en serie framtagen av Liber utifrån SwedSec:s kunskapskrav för licensiering av finansiella rådgivare. Boken är anpassad till delområde 4, ”Etik och sundhetsregler”, i kunskapskraven och behandlar förutom grundläggande etik- och integritetsfrågor, bland annat normbildning, sekretess och god sed samt reglerna om penningtvätt och marknadsmissbruk.
De övriga böckerna i Libers serie är: Sparande, kapitalförvaltning och finansiella instrument (delområde 1–2); Finansiell ekonomi (delområde 3); samt Regelverk på värdepappersmarknaden (delområde 5). De fyra böckerna riktar sig främst till utbildningar av finansiella rådgivare inom till exempel banker och värdepappersbolag samt till anställda som utför affärer med finansiella instrument.
Om författarna
Gerhard Winroth har innehaft olika chefsfunktioner inom affärsområden och divisioner i Skandinaviska Enskilda Banken AB samt varit vVD i Östgöta Enksilda Banken AB. Han har även varit Styrelseordförande i SwedSec AB.
Johan Lycke är Compliance Officer i SEB med ansvar för området Market Conduct. Han var sekreterare i värdepappersmarknadsutredningen som resulterade i lagen om värdepappersmarknaden och i marknadsmissbruksutredningen som resulterade i lagen om straff för marknadsmissbruk vid handel med finansiella instrument. Han är även ledamot i SwedSec:s brövningsnämnd.
Liber 2 9789147073009 -
Din nyckel till livskarriär : sju steg till e...
Pocketbok. Pocketförlaget. 2007. 191 s. Pocket.
Mycket gott skick. Småskavanker på pärmen. Verkar närmast oläst. Den här boken hjälper dig att hitta din egen väg till ett roligare och mer tillfredsställande arbetsliv. Karriärcoachen Nina Jansdotter och journalisten Kristian Borglund visar hur du upptäcker just "din gre läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185625581
- Titel
- Din nyckel till livskarriär : sju steg till ett roligare jobb
- Författare
- Nina Jansdotter - Borglund Kristian
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 146 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "En superbra bok. Pedagogisk, klok och enkel att använda."
Mia Törnblom, författare till böckerna "Självkänsla, nu!" och "Mera självkänsla"
Livskarriär är en ny trend i arbetslivet som får allt fler människor att lämna ekorrhjul, frustration och vantrivsel bakom sig. Att ha roligt har blivit viktigare än prestige och status. Jobbet ska förädla livet snarare än dränera det. Men hur hittar man ett sådant jobb? Och kan man verkligen ändra inriktning på sin karriär mitt i livet?
Den här boken hjälper dig att hitta din egen väg till ett roligare och mer tillfredsställande arbetsliv. Karriärcoachen Nina Jansdotter och journalisten Kristian Borglund visar hur du upptäcker just "din grej" i karriären, med en enkel sjustegsmodell.
Sjustegsmodellen kan ses som en personlig coachning som hjälper dig att frigöra dig från bekräftelsebehov och omgivningens förväntningar för att istället göra det som känns rätt i magen. Du tränar även upp din självkänsla och får alla verktyg du behöver för att styra in din karriär på ett nytt framgångsrikt spår.
Författarna visar även hur du hanterar eventuell ängslan över att förändra din arbetssituation och hur du redan idag kan ta de första stegen mot en roligare karriär ,på din nuvarande arbetsplats, någon annanstans eller genom att starta eget.
Här är nyckeln till din livskarriär.Boken ger dig insikter som drastiskt utvidgar dina chanser att få ett kul jobb. Du lär dig också att charma 2000-talets arbetsgivare, bygga ett vinnande eget varumärke och skaffa dig rätt kontakter.
9789185625581 -
Ta makten över dina pengar : pengar och psyko...
Pocketbok. Pocketförlaget. 196 sidor.
Mycket gott skick. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185625086
- Titel
- Ta makten över dina pengar : pengar och psykologi
- Författare
- Nina Jansdotter
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 196 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 177 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 152 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en enkel, klok och viktig bok. Jag rekommenderar den ofta till personer jag möter i mitt arbete."
Mia Törnblom, författare till bl.a. Självkänsla nu!
Nina Jansdotter är personlig coach och författare till er rad självutvecklande böcker, bland andra Livskarriär och Säg nej & må bra. Här ger hon sig i kast med ett problem, som för många tar överhanden i vardagen - hur man får ekonomin och pengarna att gå ihop.
Vi jämför oss hela tiden med varandra. Pengar och statusprylar blir alltså väldigt tydliga markörer på om man är lyckad och eftertraktad som person. Det gäller att visa upp en snygg fasad och det kan man göra med dyra klockor, märkeskläder och de senaste mobiltelefonerna.
Förhållandet till pengar påverkar på olika sätt vår tillvaro, kanske mer än vi vågar erkänna Nina Jansdotter hjälper oss att få ett sundare förhållande till pengar. Hon beskriver sex pengapersonligheter som vi i olika grad präglas av och som bestämmer hur vi ser på pengar och förklarar vad vi kan göra när de börjar styra för mycket av vår tillvaro. Lättfattligt lär hon oss att prata mer konstruktivt om problemen och visar hur vi kan förändra våra tankar kring pengar.
Pocketförlaget 9789185625086 -
Internationell ekonomi
Häftad bok. SNS Förlag. 2 uppl. 2008. 317 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Hel och ren inlaga utan understrykningar eller anteckningar. Verkar närmast oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185695409
- Titel
- Internationell ekonomi
- Författare
- Hans Hansson
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 517 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du veta mer om hur internationellt ekonomiskt beroende påverkar oss? Läs då den här boken! Den vänder sig till studerande vid folkhögskolor, bildningsförbund, högskolor och universitet. Företagsledare, politiker och andra som är intresserade av eller nyfikna på internationella ekonomiska frågor kan också få kunskap för att utvecklas i sin verksamhet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 2 9789185695409 -
Do More Great Work - Stop the busywork, and s...
Häftad bok. Workman Publishing - New York. 2010. 200 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780761156444
- Titel
- Do more great work
- Författare
- Stanier, Michael Bungay
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
Workman Publishing - New York 9780761156444 -
Imaginära organisationer
Inbunden bok. Malmö : Liber-Hermod. 1994. 223 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen stukade ryggändar. Fin inlaga med vissa färgöverstrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013184
- Titel
- Imaginära organisationer
- Författare
- Hedberg, Bo
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 9123013184 -
Kvanttänkande : nya tankebanor i företaget
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förl. 1998. 216 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Hanteringsspår, skavda kanter samt revor (-0,5 cm) på omslaget. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384776
- Titel
- Kvanttänkande : nya tankebanor i företaget
- Författare
- Zohar, Danah - Larsson, Lars G
- Förlag
- Stockholm : Svenska förl
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förl 9177384776 -
Kreativa företag - Kreativa medarbetare, krea...
Inbunden bok. Svenska förlaget. 1 uppl. 1998. 310 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Hanteringsspår samt aningen skavda hörn och kanter på omslaget. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384946
- Titel
- Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö
- Författare
- Alan G. Robinson
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 544 g
- Språk
- Svenska
Svenska förlaget 1 9177384946 -
Mentorn : en praktisk vägledning
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 uppl. 2013. 91 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127356481
- Titel
- Mentorn : en praktisk vägledning
- Författare
- Hultman, Jöran
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 91 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 187 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Erfarenheten av mentorskap har visat att det är ett utmärkt och enkelt sätt att entusiasmera och motivera människor. Genom ett lyckat mentorskap kan man utveckla och behålla medarbetare och samtidigt ta tillvara de äldres erfarenheter och kunskaper. Det är informella samtal som är grunden för mentorskap, men många praktiska frågor ställs man ändå inför i rollen som mentorn eller adept. Den här boken ger framför allt råd om mentorskapets arbetsprocess.
Boken är lättläst och mycket konkret. Den vänder sig både till den som vill bli adept och den som har blivit ombedd att vara mentor. I denna nya reviderade utgåva finns flera nya avsnitt som bland annat behandlar frågor om hur man hittar en mentor, vilka det är som deltar i mentorskapet och etikfrågor för både mentor och adept. Chefens roll under den tid mentorskapet pågår tas också upp.
Natur & Kultur Akademisk 2 9789127356481
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn