Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"

Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"

Inbundna böcker. Liber. 1 uppl. 2005. 128 sidor.

Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.

Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Förlagsfakta

ISBN
9789147076659
Titel
Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"
Författare
Rader, Ulf
Förlag
Liber
Utgivningsår
2005
Omfång
128 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
292 g
Språk
Svenska