Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Torsten Jansson - I halvtid

Torsten Jansson - I halvtid

Inbunden bok. Kosta Förlag. 2007. 182 sidor.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197629775
Titel
Torsten Jansson - I halvtid
Författare
Jansson, Torsten
Förlag
Kosta Förlag
Utgivningsår
2007
Omfång
182 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
145 x 216 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
380 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd - det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.


Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt.
I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten - ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.

Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare - varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?