-
Food52 vegan - 60 vegetable-driven recipes fo...
Inbunden bok. Ten Speed Press. 2015. 160 sidor.
Mycket gott skick. Lite rispad pärm på något ställe. Fin inlaga!
Har omkring 300 böcker. Kolla gärna in fler!Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781607747994
- Titel
- Food52 vegan - 60 vegetable-driven recipes for any kitchen
- Författare
- Hamshaw, Gena
- Förlag
- Ten Speed Press
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 0 x 192 mm
- Vikt
- 678 g
- Språk
- English
- Baksidestext
Ytterligare författare: Hamshaw, Gena
Ten Speed Press 9781607747994 -
Customer-Driven Transformation How Being Desi...
Häftad bok. KoganPage. 2018.
ISBN 9780749483012
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKoganPage 9780749483012 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173872409
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 128 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter svåra strapatser och med risk för eget liv möter den 20-årige Bruce Olson till slut de fruktade motilonindianerna i Colombia. En dramatisk berättelse om mod, kallelse, misslyckanden och om vänskap över kulturgränserna. En av Libris mest sålda böcker genom tiderna, räknas idag som en missionsklassiker.
Uppdaterad och bearbetad översättning.
9789173872409 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171941177
- Titel
- Bruce! : driven av kärlek eller ---
- Författare
- Küng, Andres
- Förlag
- Örebro : Libris
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Behandlar Bruce E. Olson
Örebro : Libris 9171941177 -
Head-Driven Phrase Structure Grammar
Häftad bok. University of Chicago Press. 1994. 440 sidor.
ISBN 9780226674476
Mycket gott skick. Tidigare ägarens namn på insidan av främre pärmen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKUniversity of Chicago Press 9780226674476 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173872409
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 128 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter svåra strapatser och med risk för eget liv möter den 20-årige Bruce Olson till slut de fruktade motilonindianerna i Colombia. En dramatisk berättelse om mod, kallelse, misslyckanden och om vänskap över kulturgränserna. En av Libris mest sålda böcker genom tiderna, räknas idag som en missionsklassiker.
Uppdaterad och bearbetad översättning.
9789173872409 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 917195466x
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Bruce E. Olson
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 111 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den oerhört spännande boken om hur 20-årige Bruce Olson efter svåra strapatser och med risk för sitt eget liv kommer till de fruktade motilonindianerna i Columbia.
Bruce hade en stark övertygelse om att Jesus också var till för motilonerna. Men först efter fem år tillsammans med stammen var Bruce beredd att presentera vem han trodde på.
Denna bästsäljande och efterfrågade bok finns nu i Libris pocketserie.
917195466x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171948368
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce E. - Gårsjö, Kerstin
- Förlag
- Örebro : Libris
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Behandlar Colombia
NB: Pocketupplaga
9171948368 -
Driven av kärlek
Häftad bok. 189 sidor.
Hyggligt skick. Några understrykningar förekommer. Lim ingen börjar ge sig men hänger ihop fortfarande
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171940855
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce E. - Gårsjö, Kerstin
- Förlag
- Örebro : Libris
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Behandlar Colombia
Li: S
NB: 5.-6. uppl. saknas i KB. Uppgifter från förl. 841012/UR
9171940855 -
Data-Driven SEO with Python Solve SEO Chall...
Häftad bok.
ISBN 9781484291740
Mycket gott skick. ISBN 9781484291740
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781484291740 -
Driven av kärlek
Pocketbok. Libris förlag. 2012. 229 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget med ett veck på framsidans nedre ytterhörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173872409
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 128 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter svåra strapatser och med risk för eget liv möter den 20-årige Bruce Olson till slut de fruktade motilonindianerna i Colombia. En dramatisk berättelse om mod, kallelse, misslyckanden och om vänskap över kulturgränserna. En av Libris mest sålda böcker genom tiderna, räknas idag som en missionsklassiker.
Uppdaterad och bearbetad översättning.
Libris förlag 9789173872409 -
Data-driven marketing : in a multi-channel, m...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 208 sidor.
Nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
There's a question all companies wrestle with: How do we best interact with customers in todays multi-channel, multi-device läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905681
- Titel
- Data-driven marketing : in a multi-channel, multi-device world
- Författare
- Ward, Mattias
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 158 x 203 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- There's a question all companies wrestle with: How do we best interact with customers in todays multi-channel, multi-device world? Consumers are demanding; no matter what platform, device or channel they're using, they expect a consistent brand experience. Companies need to be aware of this and come up with a multi-channel, multi-device strategy that is aligned with all company departments, in real-time.
DATA-DRIVEN MARKETING collects all the information you need to achieve all this and more. For digital marketers looking into the future and beyond; for executives planning the next step for growth; for anyone keeping their thumb on the pulse of the digital world. This book will give you the tools and knowledge you need to successfully adapt to the modern marketing ecosystem, covering:
- The importance of being customer-centric and providing a consistent brand experience
- How to break the shackles that keep your data in isolated silos
- Bridging the gap between offline and online, to increase customer lifetime value
- The legal landscape and issues regarding data and customer privacy
- Valuable lessons from companies pursuing the nirvana of a Single Customer View
- Practical tips on how to start using customer profiles for your marketing
Mattias Ward has first-hand knowledge of the data-driven economy. After founding the successful company Innometrics (later acquired by APSIS, www.apsis.com), he's now an evangelist for Profile Cloud, spreading word of this new technology for professionals and marketers around the Nordics. Mattias lives in Stockholm with his wife and 4 daughters.
Roos & Tegner 1 9789187905681 -
Driven av Guds kärlek
Häftad bok. Gospel Media Sweden. 2012. 190 sidor.
Nära nyskick. Lätt ytslitage på omslag. Fin inlaga. (Hylla B13)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186935252
- Titel
- Driven av Guds kärlek
- Författare
- Heidi Baker - Shara Pradhan
- Förlag
- Gospel Media Sweden
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Driven av Guds kärlek, ger Heidi Baker en glimt av hur det är att vara helt beroende av Gud och leva i en överlåten kristen gemenskap
genom att se på Saligprisningarna från en ny infallsvinkel.
I krigshärjade, svältdrabbade Moçambique har Heidi och hennes man upplevt hur Gud förser på ett mirakulöst sätt. De har sett människor som varit i desperata situationer mellan liv och död förvandlas i sina hjärtan.
Följ med på en resa och se hur Guds rike blir verklighet här på jorden.
– För alla som undrar om de verkligen kan leva ett liv i radikal kärlek...
– För alla som undrar om Saligprisningarna kan omsättas i praktiken...
– För alla som undrar hur man följer Jesus hela vägen...
Driven av Guds kärlek är en bok som skapar hunger efter mer av Jesus och visar på Guds enorma kärlek.
”Om inte Gud är med oss vill vi inte fortsätta. Om Saligprisningarna inte går att omsätta i praktiken är vårt missionsarbete hopplöst. Vi har ingen reservplan. Vi har inget annat – bara Honom.”
– Heidi Baker
”Jag har aldrig träffat någon som har påverkat en hel nation på det sätt som Rolland och Heidi Baker har påverkat Moçambique. Resultatet av deras arbete är pågående och ökar ständigt i omfattning. Ödmjukhet, kärlek och kraft är genomgående kännetecken.”
– Bill Johnsson, Pastor, Bethel Church, Redding, Kalifornien
Heidi Baker har tillsammans med sin man Rolland grundat Iris Ministries. Tillsammans har de tjänat som missionärer i Indonesien, Hong Kong, och på Londons gator innan de följde Guds kallelse till Moçambique 1995. Där har de stått inför överväldigande behov men ser nu hur Gud på ett övernaturligt sätt förser för fler än 7 000 barn.
Gospel Media Sweden 9789186935252 -
Implementing domain-driven design
Inbunden bok. Upper Saddle River, NJ ; London : Addison-Wesley. 2013.
Nyskick. Oläst, ny
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780321834577
- Titel
- Implementing domain-driven design
- Författare
- Vernon, Vaughn.
- Förlag
- Upper Saddle River, NJ ; London : Addison-Wesley
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- English
- Baksidestext
- Vaughn Vernon presents concrete and realistic domain-driven design (DDD) techniques through examples from familiar domains, such as a Scrum-based project management application that integrates with a collaboration suite and security provider. Each principle is backed up by realistic Java examples, and all content is tied together by a single case study of a company charged with delivering a set of advanced software systems with DDD.
Imported from: opac.shu.ac.uk:210/INNOPAC (Do not remove)
Upper Saddle River, NJ ; London : Addison-Wesley 9780321834577 -
Driven av visionen
Häftad bok. Uppsala : Livets ord. 1987. 159 sidor.
Nära nyskick. Fantastisk bok i nära nyskick
Se även mina övriga annonser på böcker och filmer för samfraktningInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917866053X
- Titel
- Driven av visionen
- Författare
- Sumrall, Lester - Conn, J. Stephen - Eriksson, Inge - Livets ord
- Förlag
- Uppsala : Livets ord
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Uppsala : Livets ord 917866053X -
Data-driven marketing : in a multi-channel, m...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 208 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905681
- Titel
- Data-driven marketing : in a multi-channel, multi-device world
- Författare
- Ward, Mattias
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 158 x 203 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- There's a question all companies wrestle with: How do we best interact with customers in todays multi-channel, multi-device world? Consumers are demanding; no matter what platform, device or channel they're using, they expect a consistent brand experience. Companies need to be aware of this and come up with a multi-channel, multi-device strategy that is aligned with all company departments, in real-time.
DATA-DRIVEN MARKETING collects all the information you need to achieve all this and more. For digital marketers looking into the future and beyond; for executives planning the next step for growth; for anyone keeping their thumb on the pulse of the digital world. This book will give you the tools and knowledge you need to successfully adapt to the modern marketing ecosystem, covering:
- The importance of being customer-centric and providing a consistent brand experience
- How to break the shackles that keep your data in isolated silos
- Bridging the gap between offline and online, to increase customer lifetime value
- The legal landscape and issues regarding data and customer privacy
- Valuable lessons from companies pursuing the nirvana of a Single Customer View
- Practical tips on how to start using customer profiles for your marketing
Mattias Ward has first-hand knowledge of the data-driven economy. After founding the successful company Innometrics (later acquired by APSIS, www.apsis.com), he's now an evangelist for Profile Cloud, spreading word of this new technology for professionals and marketers around the Nordics. Mattias lives in Stockholm with his wife and 4 daughters.
Roos & Tegner 1 9789187905681 -
Trend-Driven Innovation: Beat Accelerating Cu...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2015. 336 sidor.
Nära nyskick. Mycket små bruksspår på omslaget/pärmen (två hörn)
I övrigt nyskickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781119076315
- Titel
- Trend-Driven Innovation: Beat Accelerating Customer Expectations
- Författare
- Henry Mason - David Mattin - Maxwell Luthy - De Dumitrescu
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781119076315 -
Driven av evigheten
Häftad bok. Messenger International . Revised and expanded 10:th anniversary edition uppl.
Mycket gott skick. Had understrykningar och några nedvikta sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMessenger International Revised and expanded 10:th anniversary edition -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 917195466x
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Bruce E. Olson
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 111 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den oerhört spännande boken om hur 20-årige Bruce Olson efter svåra strapatser och med risk för sitt eget liv kommer till de fruktade motilonindianerna i Columbia.
Bruce hade en stark övertygelse om att Jesus också var till för motilonerna. Men först efter fem år tillsammans med stammen var Bruce beredd att presentera vem han trodde på.
Denna bästsäljande och efterfrågade bok finns nu i Libris pocketserie.
Libris förlag 917195466x -
Build your own database driven web site using...
Häftad bok. SitePoint. 4 uppl. 2009. 479 sidor.
Mycket gott skick. Mjukband. Språk: engelska. Boken innehåller en storformat "karta": "PHP Quick Reference Guide (ca 61 x 13,5 cm) samt en errata.
Mått (bredd x höjd x ryggbredd): 18 x 23 x 2,4 cm. Bokens vikt: 844g.
Boken har blivit lite bläddrad i och har lättare brukss läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780980576818
- Titel
- Build Your Own Database Driven Web Site Using PHP & MySQL, 4th Edition
- Förlag
- SitePoint
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
SitePoint 4 9780980576818 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780307743152
- Titel
- Driven to Distraction (Revised)
- Författare
- Ratey, John
- Förlag
- Random House USA
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 400 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 132 x 203 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Groundbreaking and comprehensive, "Driven to Distraction "has been a lifeline to the approximately eighteen million Americans who are thought to have ADHD. Now the bestselling book is revised and updated with current medical information for a new generation searching for answers.
Through vivid stories and case histories of patients--both adults and children--Hallowell and Ratey explore the varied forms ADHD takes, from hyperactivity to daydreaming. They dispel common myths, offer helpful coping tools, and give a thorough accounting of all treatment options as well as tips for dealing with a diagnosed child, partner, or family member. But most importantly, they focus on the positives that can come with this "disorder"--including high energy, intuitiveness, creativity, and enthusiasm.
Random House USA 9780307743152 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171940855
- Titel
- Driven av kärlek
- Författare
- Olson, Bruce E. - Gårsjö, Kerstin
- Förlag
- Örebro : Libris
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Behandlar Colombia
Li: S
NB: 5.-6. uppl. saknas i KB. Uppgifter från förl. 841012/UR
Örebro : Libris 9171940855 -
Just Enough Software Architecture: A Risk-Dri...
Inbunden bok. 1 uppl. 2010. 376 sidor.
ISBN 0984618104
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Engelsk text
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK1 0984618104 -
Data-driven marketing : in a multi-channel, m...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 208 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905681
- Titel
- Data-driven marketing : in a multi-channel, multi-device world
- Författare
- Ward, Mattias
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 158 x 203 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- There's a question all companies wrestle with: How do we best interact with customers in todays multi-channel, multi-device world? Consumers are demanding; no matter what platform, device or channel they're using, they expect a consistent brand experience. Companies need to be aware of this and come up with a multi-channel, multi-device strategy that is aligned with all company departments, in real-time.
DATA-DRIVEN MARKETING collects all the information you need to achieve all this and more. For digital marketers looking into the future and beyond; for executives planning the next step for growth; for anyone keeping their thumb on the pulse of the digital world. This book will give you the tools and knowledge you need to successfully adapt to the modern marketing ecosystem, covering:
- The importance of being customer-centric and providing a consistent brand experience
- How to break the shackles that keep your data in isolated silos
- Bridging the gap between offline and online, to increase customer lifetime value
- The legal landscape and issues regarding data and customer privacy
- Valuable lessons from companies pursuing the nirvana of a Single Customer View
- Practical tips on how to start using customer profiles for your marketing
Mattias Ward has first-hand knowledge of the data-driven economy. After founding the successful company Innometrics (later acquired by APSIS, www.apsis.com), he's now an evangelist for Profile Cloud, spreading word of this new technology for professionals and marketers around the Nordics. Mattias lives in Stockholm with his wife and 4 daughters.
Roos & Tegner 1 9789187905681 -
En kyrka driven av mission : präst och diakon...
Häftad bok. Arcus Förlag. 2021. 305 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Uppmaningen att berätta om Guds rike för alla människor har tolkats på olika sätt av olika kristna kyrkor och rörelser och i olika tider. Vad betyder den nu, vårvintern 2022, när Lunds stift kallar till sitt första präst- och diakonmöte efte läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188553461
- Titel
- En kyrka driven av mission : präst och diakonmötesavhandling för Lunds stift 2022
- Förlag
- Arcus Förlag
- Utgivningsår
- 2021
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Uppmaningen att berätta om Guds rike för alla människor har tolkats på olika sätt av olika kristna kyrkor och rörelser och i olika tider. Vad betyder den nu, vårvintern 2022, när Lunds stift kallar till sitt första präst- och diakonmöte efter pandemin?
I artiklar av två diakoner och fyra präster, två av dem teologie doktorer och två doktorander, möter vi den barmhärtige samariern, Jesus som tvättar fötter, Bede Griffiths, den pensionerade Tanzaniamissionären Ulla, den helige Franciskus, Dorothy Day, en familj med en nyfödd dotter som är döende, Emmanuel Levinas och en lång rad andra människor som kan hjälpa oss att se uppdraget tydligare och inspirera oss att ta oss an det.
Förord av biskop Johan Tyrberg. Inledning av Mats Aldén. Medverkande: Åsa Gustavsson, Clara Nystrand Elinn Leo Sandberg, Per Kristiansson, Lena Sjöstrand, Jan-Olof Aggedal
”Det uppdrag vi alla delar innebär att vi är sända att på olika sätt berätta om hur Gud blivit människa i Jesus Kristus, gått i närkamp med döden och erbjuder liv i överflöd. Liv i dödens ögonblick och liv i den vardag var och en lever i. Det är ett berättande men också ett gestaltande av Guds närvaro.” ur biskop Johan Tyrbergs förord
Arcus Förlag 9789188553461 -
Model-driven design using business patterns
Inbunden bok. Berlin, Heidelberg : Springer. 2006. 368 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9783540301547
- Titel
- Model-driven design using business patterns [electronic resource]
- Författare
- Hruby, Pavel. - Kiehn, Jesper - Scheller, Christian Vibe - SpringerLink (Online service)
- Förlag
- Berlin, Heidelberg : Springer
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
- Baksidestext
- "Business applications are designed using profound knowledge about the business domain, such as domain objects, fundamental domain-related principles, and domain patterns. Nonetheless, the pattern community's ideas for software engineering have not impacted at the application level, they are still mostly used for technical problems." "This book takes exactly this step: it shows you how to apply the pattern ideas in business applications and presents more than 20 structural and behavioral business patterns that use the REA (resources, events, agents) pattern as a common backbone. If you are a developer working on business frameworks, you can use the patterns presented to derive the right abstractions (e.g., business objects) and to design and ensure that the meta-rules (e.g., process patterns) are followed by the developers of the actual applications. And if you are an application developer, you can use these patterns to design your business application, to ensure that it does not violate the domain rules, and to adapt the application to changing requirements without the need to change the overall architecture. As with patterns in general, this approach allows for both more flexible and more solid software architectures and hence better software quality."--Jacket.
Includes bibliographical references and index.
Berlin, Heidelberg : Springer 9783540301547 -
The Grandfather Clock. An Archaeological and...
Inbunden bok. John Sheratt and Son Altrincham. 1952.
Gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Ill. med 54 helsidesplanscher. Omslaget trasigt vid ryggsluten samt revor. Boken i bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKJohn Sheratt and Son Altrincham -
The Ultimate Question 2.0 : How Net Promoter...
Inbunden bok. Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts, USA / Bain & Company. 2011. 290 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Språk : Engelska. Omslaget små tejpad 2 cm riv skada på på nedre kanten. Pärmen sliten en aning. Bladen bevarade som nya. Sannolikt oläst. 24,2 cm x 16,1 cm. 529 gram. (låda20221124-2?0). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781422173350
- Titel
- ultimate question 2.0 : how net promoter companies thrive in a customer-driven world [Elektronisk resurs]
- Författare
- Reichheld, Frederick F
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts, USA / Bain & Company 9781422173350 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186935252
- Titel
- Driven av Guds kärlek
- Författare
- Heidi Baker - Shara Pradhan
- Förlag
- Gospel Media Sweden
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 190 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Driven av Guds kärlek, ger Heidi Baker en glimt av hur det är att vara helt beroende av Gud och leva i en överlåten kristen gemenskap
genom att se på Saligprisningarna från en ny infallsvinkel.
I krigshärjade, svältdrabbade Moçambique har Heidi och hennes man upplevt hur Gud förser på ett mirakulöst sätt. De har sett människor som varit i desperata situationer mellan liv och död förvandlas i sina hjärtan.
Följ med på en resa och se hur Guds rike blir verklighet här på jorden.
– För alla som undrar om de verkligen kan leva ett liv i radikal kärlek...
– För alla som undrar om Saligprisningarna kan omsättas i praktiken...
– För alla som undrar hur man följer Jesus hela vägen...
Driven av Guds kärlek är en bok som skapar hunger efter mer av Jesus och visar på Guds enorma kärlek.
”Om inte Gud är med oss vill vi inte fortsätta. Om Saligprisningarna inte går att omsätta i praktiken är vårt missionsarbete hopplöst. Vi har ingen reservplan. Vi har inget annat – bara Honom.”
– Heidi Baker
”Jag har aldrig träffat någon som har påverkat en hel nation på det sätt som Rolland och Heidi Baker har påverkat Moçambique. Resultatet av deras arbete är pågående och ökar ständigt i omfattning. Ödmjukhet, kärlek och kraft är genomgående kännetecken.”
– Bill Johnsson, Pastor, Bethel Church, Redding, Kalifornien
Heidi Baker har tillsammans med sin man Rolland grundat Iris Ministries. Tillsammans har de tjänat som missionärer i Indonesien, Hong Kong, och på Londons gator innan de följde Guds kallelse till Moçambique 1995. Där har de stått inför överväldigande behov men ser nu hur Gud på ett övernaturligt sätt förser för fler än 7 000 barn.
Gospel Media Sweden 9789186935252 -
Driven till max : överlevnadsguide för dig so...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2017. 164 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905612
- Titel
- Driven till max : överlevnadsguide för dig som inte kan sluta prestera
- Författare
- Toll, Christopher
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 155 x 200 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Springer du genom livet?
Har du ett starkt engagemang, antar gärna utmaningar, älskar att nå resultat och hatar att misslyckas? Men anar samtidigt att din okuvliga energi skulle kunna ha en baksida? Att den kan anstränga dina relationer, skapa osund press och belasta hälsan? Den här boken är till dig.
Personer som konstant driver sig själva hårt har mycket rött i sitt beteende, enligt den väletablerade beteendeanalysen DISC. Driven till max är en unik djupdykning ner i det röda, dess välsignelse och dess förbannelse. Utifrån teorier och egna och andras erfarenheter förklarar författaren beteendets olika dimensioner. Från den extrema synen på tid och prestation till superhjältekomplexet och varför det är så svårt att hantera långsamma människor. Du får också 14 verktyg och metoder för att bättre kontrollera och balansera den röda energin.
CHRISTOPHER TOLL, en ambitiös och röd marknadsdirektör, jagade genom livet. När han svimmade på en toalett och upptäckte ett hjärtfel blev det ett uppvaknande och en vändpunkt. Det här är hans historia. Och en överlevnadsguide för män och kvinnor som inte kan sluta prestera.
Christopher Toll är civilekonom och har tidigare arbetat i olika ledande befattningar inom kommunikation. Han har även en bakgrund som copywriter och har undervisat i marknadsstrategi på Stockholms universitet. Han är utbildad coach och certifierad i DISC beteendestilsanalys. Idag varvar Christopher arbetet som marknadschef med föreläsningar och coachuppdrag, och stöttar personer med mycket rött att ta kontroll och finna balans i livet. Driven till max är hans första bok. Läs mer på www.driventillmax.se
Jag är otroligt imponerad av Christopher Tolls debutbok Driven till max. Christopher skriver träffsäkert och vackert på samma gång. Varje ordval är sofistikerat och det blir personligt och trovärdigt. Innehållet är tänkvärt och givande oavsett hur röd du är. (Christina Åqvist, koncernchef Distralec Group)
Christopher Toll skriver insiktsfullt och självutlämnande om både framsidan och baksidan av att vara röd. De träffsäkra beskrivningarna ger hög igenkänningsfaktor som i sig är en stor behållning av boken. "Driven till max" väcker reflektion och ger både inspiration och hopp om att förändring är möjligt. (Lotta Tegenmark, röd marknadschef)
Roos & Tegner 1 9789187905612
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn