-
Den lärande människan : utveckling lärande so...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 160 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
Liber 1 9789147097302 -
Den lärande människan : utveckling lärande so...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 160 sidor.
Nyskick. Inga under- eller överstrykningar. Ej snedläst, inget namn, inga anteckningar. inga hörnveck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
Liber 1 9789147097302 -
Den lärande människan : utveckling lärande so...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 160 sidor.
Nära nyskick. PRESENTSKICK.
Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl anvä läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
Liber 1 9789147097302 -
Den lärande människan utveckling, lärande, so...
Häftad bok.
Nära nyskick. Liber. uppl.1:3. 2018. 160 s. 15 x 21cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
9789147097302 -
Den lärande människan – utveckling lärande so...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 160 sidor.
Nära nyskick. Obetydliga yttre tecken på hantering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
Liber 1 9789147097302 -
Den lärande människan : utveckling lärande so...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 160 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
Liber 1 9789147097302 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
9789147097302 -
DEnlärande människan- utveckling lärande soci...
Nyskick. Liber. 1:1 uppl. 2012. 160 s. Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Inga markeringar eller liknande i boken. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097302
- Titel
- Den lärande människan : utveckling lärande socialisation
- Författare
- Johansson, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utveckling. Lärande. Socialisation. Kärnbegrepp inom pedagogiken och så väl använda att de är närmast trådslitna. Men i den här boken knyts de ihop på nya sätt.
Författaren presenterar ett stort antal teorier om lärande, individ och samhälle, och visar hur man genom att låta dessa teorier korsbefrukta varandra kan kasta nytt ljus över de ständigt aktuella frågorna:
Vad är relevant lärande i dagens samhälle, och hur går det till?
Hur blir man en fungerande samhällsmedborgare?
Hur kan vi som pedagoger, som lärare och forskare, stimulera till en gynnsam och lustfylld utveckling?
Bokens syfte är alltså inte bara att redovisa och återge olika teorier och perspektiv, utan att sätta tankar i rörelse, visa på nya sätt att arbeta teoretiskt och gjuta energi och liv i dagens diskussioner om ungas lärande och samhällsblivande.
Om författaren
Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn- och ungdomsvetenskap. Han är verksam vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Han har tidigare skrivit ett stort antal böcker och artiklar, främst inom områdena ungdomsforskning, mansforskning samt kultur- och socialpsykologi.
9789147097302
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn