Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Varje dag är en ny match : berättelsen om Stadiumbröderna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147099016
Titel
Varje dag är en ny match : berättelsen om Stadiumbröderna
Författare
Sussi Calås-Jonsson
Förlag
Liber
Utgivningsår
2013
Omfång
267 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
546 g
Språk
Svenska
Baksidestext
De har kallats Piff och Puff, ja till och med Duracellkaninerna, och om du träffade dem skulle du förstå varför. Bröderna Ulf och Bo Eklöf är två av Sveriges sanna entreprenörshjältar och deras rastlösa, positiva energi kan försätta berg. Varje dag är en ny match berättar historien om deras resa som entreprenörer och handelsmän. Från de första stegen i Norrköping, via uppbyggnaden av Stadium till en sportbutikskedja i världsklass, till nya projekt inom turism och boende. Det är en bok om att skapa något som många alls inte trodde var möjligt.

Läs mer
Varje dag är en ny match är en berättelse från verkligheten, ett referat från matchen på planen. Det finns mycket att lära av denna resa. Boken ger en unik inblick i vad som rör sig i huvudet på en entreprenör. Mycket handlar om nyfikenheten och ett mycket stort mått av tävlingsinstinkt. Men framför allt om att våga tro på sin idé och driva den framåt i med- och motvind. Förhoppningsvis kan denna bok inspirera många andra entreprenörer att våga tro på och leva sin dröm.
Sagt om boken
”Ulf och Bobo Eklöf visste mer om svenska folkets köpvanor och ekonomi än vad leverantörerna som drev varumärkena på 1970- och 80-talen gjorde. Deras entreprenörskap har handlat om att våga testa, våga göra fel och samtidigt lära av felen. De förändrade en hel bransch!”
– Claes von Hausswolff, varumärkesutvecklare och idéskaparen bakom Stadiumkonceptet
”Utveckling och förändring skapas av dem som tidigt anar sådant som andra så småningom kommer att förstå. Hur kommer det sig att vissa lyckas bli nydanande? Denna bok ger oss många bra svar. Det är en berättelse om ett sant entreprenörskap.”
– Göran Carstedt, tidigare ordförande i Stadium

Om författarna
Sussi Calås-Jonsson driver idag konsultföretaget SCAJO (Sussi Calås-Jonsson AB) som erbjuder tjänster inom marknadskommunikation. Sussi är i grunden copywriter och kommunikatör och har verkat som detta i många år. Under åren 1998–2010 var hon informations- och PR-chef på Stadium.