Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Praktisk lärarkunskap

Praktisk lärarkunskap

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 268 sidor.

Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2006. Häftad / limhäftad. Finns ej i annan variant. Första upplagans tredje tryckning. Några hanteringsspår utvändigt, men absolut inget störande eller ovanligt. Fin inlaga. Inget skrivet/kladdat inuti. Ej snedläst. Ej bruten rygg. Mycket gott antikvariatiskt skick!

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144036671
Titel
Praktisk lärarkunskap
Författare
Långström, Sture
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2005
Omfång
268 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
588 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Behöver du få svar på praktisk-pedagogiska frågor eller söker du en ny källa till inspiration för din undervisning? Kanske har den här boken just det du söker. Att undervisa kan vara lätt och roligt men aldrig enkelt. Det vet alla som varit verksamma en tid som lärare. Utan att på något sätt förringa behovet av mycket bra faktakunskaper ligger fokus i den här boken på kunskap som kommer till uttryck som förståelse, färdighet och förtrogenhet. Dessa kunskapsformer går i boken under den gemensamma benämningen praktisk lärarkunskap. Med det menas både centrala lärarkunskaper och metoder och arbetssätt. Den första delen av boken rör centrala lärarkunskaper och innehåller avsnitt om hur man planerar sin undervisning, om kommunikation och språk samt om konflikter i undervisningen. Dessutom diskuteras juridik för undervisare, utvecklingssamtal, läromedel samt utvärdering. I bokens andra del presenteras ett trettiotal metoder och arbetssätt – förmedlande, gestaltande, interaktiva och ”vetenskapliga” metoder – ur ett didaktiskt perspektiv. Författarna betonar också att trygghet, kunskap och glädje måste finnas med för att lärande ska kunna ske på bästa tänkbara sätt. Boken är skriven av undervisare för undervisare och vänder sig till olika slags lärare – allt från den som bara någon gång om året står inför en grupp till alla som studerar till lärare eller redan är verksamma i yrket.