-
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken. Didaktiska persp...
Häftad bok.
Nyskick. Lund: Studentlitteratur, 2000. 268 s. + tryckt omslag. [23C]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914401340X
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
914401340X -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Mycket gott skick. ..............Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar oc läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Nära nyskick. Skåda våra övriga böcker - samma frakt oavsett antal.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013404
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144013404 -
Retoriken kring grammatiken. Didaktiska persp...
Häftad. Namnteckning. Ett par blad med vikta hörn. 2000
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914401340X
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
914401340X -
Retoriken kring grammatiken - Didaktiska pers...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 167 sidor.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2000. Femte tryckningen 2005. 167 s. Häftad. 22,5 x 15,5 cm. Vikt 252 g. Överstruken namnteckning på främre omslagets insida. Några enstaka markeringar/noteringar i marginalen med blyerts. I övrigt mycket gott skick. * * * En problemati läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914401340X
- Titel
- Retoriken kring grammatiken - Didaktiska perspektiv på skolgrammatik
- Författare
- Bengt Brodow - Nils-Erik Nilsson - Sten Olof Ullström
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grammatikundervisningen har en lång tradition inom grundskolans och gymnasiets svenskundervisning, men dess innehåll och uppläggning problematiseras sällan. Tvärtom uppfattas den gärna som självklar och utgör inte sällan ett centralt inslag i svenskämnet.I denna bok granskar författarna olika argument som under historien framförts för att legitimera den skolgrammatiska traditionen. De diskuterar också dagens grammatikundervisning som den kommer till uttryck i olika läromedel samt i intervjuer medlärare. Författarnas hållning till merparten av den skolgrammatiska traditionen är kritisk. De förespråkar en funktionellt inrik-tad språkundervisning, i vilken språkbeskrivning och metareflektion kan kopplas till elevers processorienterade skrivande.Boken vänder sig främst till lärarstuderande i svenska, lärar-utbildare och aktiva svensklärare. Den är även av intresse för andra lärarkategorier, liksom språk- och textintresserade i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 914401340X
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn