Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kvalitetsbristkostnader - - Ett hjälpmedel för verksamhetsutveckling

Kvalitetsbristkostnader - - Ett hjälpmedel för verksamhetsutveckling

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 180 sidor.

Mycket gott skick. Finns cirka 10 textrader markerade med överstrykningspenna. Inlaga i övrigt nära nyskick. Främre pärmen något tummad i nedre högra hörnet.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144019149
Titel
Kvalitetsbristkostnader - - Ett hjälpmedel för verksamhetsutveckling
Författare
Sörqvist, Lars
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2001
Omfång
180 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
300 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna bok behandlar kvalitetsbristkostnaderna ur ett brett perspektiv där deras effekter på verksamhetens samtliga delar beaktas.Inledningsvis diskuteras kvalitetsbristkostnadsbegreppets innebörd, definition, indelning samt tillämpning. Vidare presenteras ett flertal metoder för att fastställa och mäta en verksamhets kvalitetsbristkostnader, både genom kartläggningar och mätsystem.I denna nya upplaga har ett kapitel om kvalitetsavkastning tillkommit.kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik