Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt

Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2016. 332 sidor.

Nyskick. Namn på titelsida annars oläst och nyskick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144109701
Titel
Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
Författare
Greene, Ross W
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
332 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
474 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Med sin fasta övertygelse om att alla barn uppför sig väl om de kan, ger Ross W. Greene stöd åt lärare som upplever att de inte alltid räcker till för de elever som behöver dem mest. Eleverna själva vill inget hellre än att kunna hantera de sociala, känslomässiga och beteendemässiga krav som ställs på dem i skolan och i livet. Många har dock förlorat hoppet om att någon vuxen någonsin kommer att kunna hjälpa dem.
I Vilse i skolan beskriver Ross W. Greene hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa beteendemässigt utmanande barn och ungdomar att hantera sitt beteende. Utifrån bokens fiktiva ramberättelse och många konkreta exempel förklarar Greene hur man kan arbeta med den modell som presenteras i boken: Samarbets­baserade och proaktiva lösningar (CPS). Grundtanken bakom modellen är att beteendemässigt utmanande barn ännu inte utvecklat vissa viktiga tankefärdigheter. Genom att de vuxna i barnets omgivning identifierar och förstår vilka färdigheter som saknas och vilka problem detta leder till, kan de hitta lösningar tillsammans med barnet.
Den nya upplagan återspeglar alla revideringar och förbättringar av CPS-modellen som skett sedan år 2009.
Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen, men också till alla som arbetar i skolans värld.
Tredje upplagan