-
Medierat lärande och pedagogisk mångfald
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 216 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144084664
- Titel
- Medierat lärande och pedagogisk mångfald
- Författare
- Amhag, Lisbeth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 321 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana?
Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144084664 -
Ledning, lidelse, lärande : en lekmans kyrkok...
Inbunden bok. Uppsala : Kyrkligt forum. 351 sidor.
Mycket gott skick. Tillskrift.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163087596
- Titel
- Ledning, lidelse, lärande : en lekmans kyrkokritik
- Författare
- Petrén, Erik
- Förlag
- Uppsala : Kyrkligt forum
- Språk
- Svenska
Uppsala : Kyrkligt forum 9163087596 -
Att utbildas till sjuksköterska : perspektiv...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2011. 189 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127131279
- Titel
- Att utbildas till sjuksköterska : Perspektiv på lärande
- Författare
- Segesten, Kerstin
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 217 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv. Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127131279 -
Det hänger på språket! : lärande och språkutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:8 uppl. 2011. 439 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039176
- Titel
- Det hänger på språket! : lärande och språkutveckling i grundskolan
- Författare
- Bjar, Louise
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 439 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunskapsutveckling och lärande i grundskolan bygger på språklig grund - elever läser och skriver för att lära, både när de arbetar på egen hand och i grupp. Språk i tal, men också i skrift, blir därmed de verktyg som utgör förutsättningen för all undervisning. Boken inleds med en kort introduktion kring språk och lärande. Därefter följer femton kapitel som bl.a. behandlar:
tal och samtal o flerspråkig utveckling
läsning, textförståelse och boksamtal
genreskrivning och textanalys
möten med läromedelstexter och skolans textvärldar
datorn som verktyg för läsning och skrivning
läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi
Boken vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling och lärande, till exempel studenter på lärarutbildning, studerande i språkämnen vid universitet och högskolor, lärare verksamma i grundskolan samt specialpedagoger och logopeder.
Studentlitteratur AB 1:8 9789144039176 -
En lärande organisation : perspektiv på syste...
Häftad bok. Vulkan. 1 uppl. 2014. 238 sidor.
Nära nyskick. Skola, förskola, förskoleklass och fritidshem erbjuder fantastiska arbetsplatser men också arenor för barn och ungdomar att utvecklas, att finna och utveckla sina resurser och att nå sin oanade potential. Skolan och förskolans värld erbjuder spännande sam läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163748223
- Titel
- En lärande organisation : perspektiv på systemisk och styrkebaserad skolutveckling : om lusten att lära
- Författare
- Oljemark, Kicki
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 503 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skola, förskola, förskoleklass och fritidshem erbjuder fantastiska arbetsplatser men också arenor för barn och ungdomar att utvecklas, att finna och utveckla sina resurser och att nå sin oanade potential. Skolan och förskolans värld erbjuder spännande sammanhang för ständiga möten mellan barn, ungdomar och vuxna. Sammanhang där det pågår ett ständigt meningskapande och utveckling, där nya erfarenheter är en del av vardagen för såväl barn, ungdomar och vuxna. Ett arbete inom förskolans och skolans värld ger förmånen att vara en del i barns och ungdomars utveckling. Vi är med och bidrar till sammanhang där barn och ungdomar får en möjlighet att känna sig kompetenta, inspirerade och betydelsefulla. Sammanhang som ger dem en nyfikenhet på världen, sin omgivning och en lust att lära. Denna bok bygger på ett samarbete med barn- och ungdoms-förvaltningen i Alingsås där ett omfattande utvecklingsarbete har pågått under flertalet år. Skolledare och pedagoger har generöst delat med sig av sina erfarenheter och goda exempel vilket ger en naturlig koppling till din vardag och meningsfullhet som skolledare och pedagog. Ledarskapets betydelse ges särskild tyngd. Förhoppningen är att boken kommer att läsas av dig som brinner för att bidra till barns utveckling men också av dig som vill bidra till ett gott ledarskap för i såväl arbetet som pedagog och som skolledare samt utveckling av en lärande organisation. Boken är inspirerad av ett EU projekt Lust att lära och beskriver som en naturlig del också erfarenheter av detta projekt. Se denna bok som en inbjudan till att samskapa framtidens skola och förskola!
Vulkan 1 9163748223 -
Så tänds eldsjälar : en introduktion till ent...
Häftad bok. Me University. 2008. 116 sidor.
Nära nyskick. Me University | Utg. 2008 | Häftad. | 116 s. | 9789197603676 | Denna bok är förlagsny. | Språk: Svenska | Ämnesord: Kreativitet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197603676
- Titel
- Så tänds eldsjälar : en introduktion till entreprenöriellt lärande
- Författare
- Christer Westlund - Marielle Peterson
- Förlag
- Me University
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 116 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
Me University 9789197603676
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn