-
Stadsråttan och lantråttan: Vingböckerna Steg...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Stadsråttan och lantråttan besöker varandra.
Vem har den bästa maten? Vem har det bästa hemmet? Vad är viktigast i livet?Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798954
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Josephine Croser - Josephine Croser - Joelie Croser - Joelie Croser - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798954 -
Valle är velig: Vingböckerna Steg 3
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Björn tycker om grönsaker, och han bjuder gärna.
Men Valle vill inte ha.
Björn lurar Valle ...Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798619
- Titel
- Vingböckerna Steg 3, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Jill McDougall - Jill McDougall - Amanda Graham - Amanda Graham - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798619 -
Vad kungen tycker om: Vingböckerna Steg 2,
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Kungen gillar äventyr.
Han klättrar och flyger och åker bräda.
Men det finns eb sak som kungen inte gillar ...Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798602
- Titel
- Vingböckerna Steg 2, fem olika böcker
- Författare
- Görel Hydén - Görel Hydén - Amanda Graham - Amanda Graham - Joelie Croser - Joelie Croser - Josephine Croser - Josephine Croser
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 254 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798602 -
Kung Midas: Vingböckerna Steg 9
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Kung Midas var en girig kung. Han önskade att allt han rörde vid skulle förvandlas till guld.
Så blev det, men Kung Midas blev ändå inte lycklig. Varför? … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798954
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Josephine Croser - Josephine Croser - Joelie Croser - Joelie Croser - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798954 -
Vingböckerna Steg 12, Solvagnen (R1B5)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 24 sidor.
Nära nyskick. Hållbart biblioteksinbunden med stämplar, annars utan anmärkning. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081205
- Titel
- Vingböckerna Steg 12, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 24 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 335 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse – strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081205 -
Vingböckerna Steg 9, Kung Midas (R1B5)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 16 sidor.
Nära nyskick. Utgallrad från bibliotek med stämplar på insidan, annars i skick som ny. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081175
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 16 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse–strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081175 -
Vingböckerna Steg 12, Persikopojken (R1B5)
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 24 sidor.
Nära nyskick. Den häftade boken hållbart biblioteksinbunden med stämplar. Annars utan anmärkning. Verkar oläst och i skick som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081205
- Titel
- Vingböckerna Steg 12, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 24 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 335 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse – strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081205
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn