-
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9789175883922 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor sidor.
Mycket gott skick. Viss understrykning i texten med blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9789175883922 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9789175883922 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Oläst med minimalt hyllslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Till synes en oläst bok.Medierna beskrivs ofta i högstämda ordalag som en garant för frihet och demokrati, men är de i allt större utsträckning en antidemokratisk maktfaktor i samhället? Det menar Robert W. McChestney, som i denna bok ingående analyserar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9789175883922 -
All makt åt medierna eller Ge folk vad folk v...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Bokförlaget DN. 2001. 368 s. 16 x 23,5cm. Omslaget har något slitage i ovankant.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
9789175883922 -
All makt åt medierna eller Ge folk vad folk v...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Bokförl. DN. 2001. 368 s. 16 x 23,5cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175883922
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
9789175883922 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2001. 369 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Färgmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 369 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Finns Exlibris i
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
Bokförlaget DN 9175883929 -
All makt åt medierna ? eller ge folk vad folk...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 1999. 369 s. Inbunden. 23,5x16cm. 790 gram.
Nyskick. Skyddsomslag finns i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden och inplastad. Mycket gott skick, stämpel inuti. Bokförlaget DN 2001. - Ett nytt världskrig håller på att inledas. Det handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
9175883929 -
All makt åt medierna - eller ge folk vad folk...
Inbunden med omslag. Nära nyskick, men stämplad Såld inuti av biblioteket. Bokförlaget DN 2001. - Ett nytt världskrig håller på att inledas. Det handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet anta läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883929
- Titel
- All makt åt medierna - eller ge folk vad folk vill ha
- Författare
- McChesney, Robert W.
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Just nu, i början av 2000-talet, håller ett nytt världskrig på att inledas. Den här gången handlar striden om makten över våra tankar. På ena sidan står yttrandefriheten och på den andra ett litet antal extremt mäktiga mediekonglomerat som i praktiken vill privatisera yttrandefriheten och avskaffa demokratin. Under de senaste 20 åren har i stort sätt all mediemakt koncentrerats i ett fåtal händer. De femtio dominerande mediebolagen har ägnat 80- och 90-talet åt att köpa upp varandra så att det idag bara finns nio stycken extremt mäktiga mediejättar kvar. Dessa giganter är huvudägare av den samlade globala medieindustrin och deras omsättning är i vissa fall lika stor som ett mindre lands bruttonationalproduktion. Bolagen är transnationella och saknar i praktiken egna hemländer. Robert W. McChesney är en av världens främsta massmedieforskare och är verksam vid institutionen för kommunikationsforskning vid University of Illinois.
9175883929
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn