Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Mer än en motorcykel : ledarskapsresan vid Harley-Davidson

Mer än en motorcykel : ledarskapsresan vid Harley-Davidson

Inbunden bok. Brain Books. 2001. 279 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Helt nytt och oläst exemplar!
Sommar hälsning på försättsbladet.
Denna internationellt uppmärksammade bok handlar om förvandlingen av Harley-Davidson. Namnet är magiskt, inte bara i motorcykelkretsar, men under 1980-talet hotades det anrika företaget av vikande försäljningssiffror. Krisen blev inledningen till en omvälvande förändringsprocess. Författarna till Mer än en motorcykel, Rich teerlink och Lee Ozley, initierade gemensamt en mångårig process för att förändra Harleykoncernens organisation och struktur. Utgångspunkten var att människan är företagets viktigaste resurs. Man ville att de anställda skulle bidra till organisationen genom personlig delaktighet. Utifrån dessa idéer, och genom samtal och förändrad kommunikation, lyckades man skapa en företagskultur som inte bygger på auktoritär ledning utan istället involverar de anställda i en arbetsmodell där alla har ansvar. Resultaten har inte låtit vänta på sig. Harley-Davidson har återtagit sin ställning som ett företag att räkna med i ett globalt perspektiv

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789189250499
Titel
Mer än en motorcykel : ledarskapsresan vid Harley-Davidson
Författare
Rich Teerlink
Förlag
Brain Books
Utgivningsår
2001
Omfång
279 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
Vikt
632 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I slutet av 1980-talet började Rich Teerlink, dåvarande Vd för Harley Davidson, och Lee Ozley, organisationskonsult, att förändra ledningsstrukturen inom Harley Davidson. Bolaget hade haft svårigheter under ett par decennier och inte klarat konkurrensen från Japan. De rev hierarkin inom företaget och lät alla anställda vara delaktiga i besluten. Resultatet är redan legendariskt. Boken skildrar både framgångarna och motgångarna under denna resa