Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Företag och marknad Samarbete och konkurrens Grundbok

Företag och marknad Samarbete och konkurrens Grundbok

Häftad bok.

Studentlitteratur. 3:e uppl. Copyright 2007. 589 s. Häftad. 22x15,5cm. 840 gram. Pärmen något nött inlagan nära nyskick.
(Rum 1).

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144034775
Titel
Företag och marknad - textbok - Samarbete och konkurrens
Författare
Ljung, Jörgen - Nilsson, Per - Olsson, Ulf E.
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2006
Omfång
585 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
839 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Företag och marknad är ett grundläggande läromedel i företagsekonomi. Materialet består av en huvudbok, en övningsbok med praktikfall samt en artikelsamling. Huvudboken är indelad i fyra delar:Del I: Marknader och marknadsföring. I bokens första del behandlas såväl konsumentmarknader som producentmarknader och marknadsföring av tjänster.Del II: Kalkyler och beslut. Här ligger fokus på kalkylering, investering och prissättning.Del III: Organisation, ledning och förändringsarbete. I denna del diskuteras olika aspekter på organisationer, hur organisationer leds och förändras samt relationerna till omvärlden.Del IV: Extern ekonomisk information. Den avslutande delen baseras på en verklig årsredovisning som visar hur dess olika delar balansräkning, resultaträkning och kassaflödesanalys byggs upp och hänger ihop.Övningsboken har samma struktur som huvudboken och innehåller tre verklighetsbaserade praktikfall med övningsuppgifter samt instuderingsfrågor och övningar till texterna i huvudboken. Här finns också anvisningar för rapportskrivande och arbete med praktikfall. Artikelsamlingen innehåller aktuella artiklar som kan ses som ett komplement till huvudboken.Inför den tredje upplagan har såväl texterna i grundboken som praktikfall och övningar reviderats grundligt.Företag och marknad är avsett för grundläggande kurser i företagsekonomi vid universitet och högskolor.OBS! I bokens förord (första tryckningen) hänvisas till en elektronisk artikelsamling på webbplatsen till "Företag och marknad".Denna finns tyvärr inte utan istället hänvisar vi till den förra upplagan av artikelsamlingen i tryckt form.Läs mer på www.studentlitteratur.se/4652