Från Vygotskij till lärande samtal
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2008. 168 sidor.
Nyskick.
Inga anteckningar, hundöron, understrykningar eller andra markeringar som kan störa.
Mycket ”spänstig”. Halva boken verkar vara oläst.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789162273446
- Titel
- Från Vygotskij till lärande samtal
- Författare
- Partanen, Petri
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 220 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 417 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Petri Partanen ger en lättfattlig orientering i Vygotskijs teorier och beskriver konkret och praktiskt olika delar som kan ingå i lärande samtal med elever. Vygotskij betonar samspelet i lärandet - den betydelse det har för elevens utveckling att kunna lära sig tillsammans med andra och den betydelse lärandemiljön och de pedagogiska verktygen har. Enligt Vygotskij ska vi inte bara fokusera på vad eleven redan lärt sig utan vi måste också kunna leda barnet in i nästa utvecklingssteg, förstå skillnader i elevers lärande och hur vi kan individualisera pedagogiken så att vi möter elevens behov.