Marknadsföring - modeller och principer upplaga 4
Häftade böcker. Sanoma Utbildning. 2018. 559 sidor.
Marknadsföring – modeller och principer
är en bok i grundläggande marknadsföring av svenska författare och med exempel från Sverige. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Den 4:e upplagan är uppdaterad med det senaste tänkandet, trenderna och forskningen inom marknadsföring och med unika kreativa och pedagogiska exempel. Flera av bokens kapitel har utvecklats.
Marknadsföring – modeller och principer är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring på universitet och högskolor samt som fördjupning inom gymnasiet. Boken kan även användas på YH-utbildningar.
Till läromedlet hör också PowerPoint-bilder av de viktigaste modellerna och teorierna i boken. Du som lärare kan ladda ned dem här, från vår hemsida.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789152353776
- Titel
- Marknadsföring - modeller och principer upplaga 4
- Författare
- Wildenstam, Per
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 559 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 211 x 225 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska