Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
DISTRIBUTIONSSTRATEGIER  -  Kritiska val på konkurrensintensiva marknader

DISTRIBUTIONSSTRATEGIER - Kritiska val på konkurrensintensiva marknader

Liber, 2006, 278 s., inb. förlagets dek. laminerade pappbd., nyskick; porto tillkommer med 44 kr.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9147077042
Titel
Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader
Författare
Parment, Anders
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
280 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
540 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.