No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2003. 602 sidor.
Hyggligt skick.
Delvis illustrerad. Portovikt: ca 285 g. Mått: 110 x 178 mm. Ryggbredd 30 mm.
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen. I No Logo tar Naomi Klein oss med in i de multinationella storföretagens värld. Från styrelserummen och de glittrande affärsgatorna i väst till de mardrömslika fabriksområden i tredje världen där märkesvaror för Nike, Tommy Hilfiger och Diesel produceras.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar och formar deras livsstilar. Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Men Klein berättar också om motståndet; om antiglobaliseringsrörelsen, om Adbusters som angriper reklamen med humor som vapen och om Reclaim the Streets som kräver det offentliga rummet tillbaka.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska