Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
No Logo  märkena, marknaden, motståndet

No Logo märkena, marknaden, motståndet

Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2003. 602 sidor.

Hyggligt skick. Delvis illustrerad. Portovikt: ca 285 g. Mått: 110 x 178 mm. Ryggbredd 30 mm.
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen. I No Logo tar Naomi Klein oss med in i de multinationella storföretagens värld. Från styrelserummen och de glittrande affärsgatorna i väst till de mardrömslika fabriksområden i tredje världen där märkesvaror för Nike, Tommy Hilfiger och Diesel produceras.

Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar och formar deras livsstilar. Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Men Klein berättar också om motståndet; om antiglobaliseringsrörelsen, om Adbusters som angriper reklamen med humor som vapen och om Reclaim the Streets som kräver det offentliga rummet tillbaka.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9173249130
Titel
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Författare
Naomi Klein
Förlag
Ordfront Förlag
Utgivningsår
2002
Omfång
600 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
Vikt
285 g
Språk
Svenska