Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam

Sälj det med ord : konsten att skriva reklam

Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 280 sidor.

Mycket gott skick. En guide för copywriters.

”Sälj det med ord sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik - från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv.

Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.”

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186691080
Titel
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
Författare
Mattias Åkerberg - Christer Wiklander
Förlag
Roos & Tegner
Utgivningsår
2011
Omfång
280 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
150 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
Vikt
617 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra.

Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än kommunikation. Vi får allt fler kanaler, allt fler varumärken och allt fler som tävlar om vår uppmärksamhet och tid. Därför gäller det att a-r-t-i-k-u-l-e-r-a bättre och dramatisera sitt budskap, istället för att bara skrika sig hes. De bästa annonserna, broschyrerna och webbtexterna får folk att vilja köpa och för att nå dit måste man hitta de ord och argument som går rakt i hjärtat.

"Sälj det med ord" sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.